Snifning af lightergas
Fra : annemdk@hotmail.com

Dato : 07-12-06 14:14

Hej,

Jeg læser til journalist på Danmarks Journalisthøjskole, og er netop
i gang med en artikel omkring børns misbrug af lightergas.. Tallene
fra Sundhedsstyrelsen viser, at det er børn mellem 12-15 år, der
især begynder på at sniffe det yderst farlige rusmiddel.. Men
samtidig findes der ingen lovgivning på området.. Jeg vil derfor
gerne belyse, hvor skadeligt det er samt finde frem til, hvad der evt.
kan stilles op for at modvirke, at børn og unge starter på dette..
Har du selv sniffet, eller kender du nogen, der har eller sågar stadig
har et forbrug/misbrug, ville jeg være enormt taknemmelig for at høre
fra dig med henblik på at bruge dine/dennes erfaringer i min artikel..

På forhånd tak..

Med venlig hilsen,
Anne-Marie Korsgaard
(annemdk@hotmail.com)

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 11-12-06 23:46

annemdk@hotmail.com wrote:

> hvad der evt.
> kan stilles op for at modvirke, at børn og unge starter på dette..

Det samme som ved alle andre misbrug! Giv dine unger kærlighed, tryghed,
grænser, en verden de kan overskue, lad være med at tro at du gør dem en
tjeneste ved at give dem lov til alt! Hav ikke dårlig samvittighed over
at du arbejder for meget for bagefter at købe ungerne med store gaver..
få dig i stedet et job der ikke kræver så meget og stil din kariere i
baggrunden hvis det kræves.
Børn er fint lykkelige uden samtalekøkken, støvsuger fra dyson, lamper
fra PH, friværdi i huset og rentefri lån! Desuden så er det ikke
kærlighed fra en institution imellem klokken 06 og 17 de har brug for
men deres EGNE !

Hvor svært kan det være... kig på dem som klarer sig uden misbrug og
spørg dig selv om hvorfor de ikke har brug for rusmidler.

Hvor svært ka' det være !..

Folk får ofte børn for at vise dem frem på linie med deres nye volvo
eller opvaksemaskine... DROP DET! - Det står ikke i forældrehåndbogen at
det skal være sådan!

Bare lidt løse tanker herfra...

Fra : GK

Dato : 23-12-06 00:08

det lightergas gør er at det blæser hjernen ud på folk ,, og man bliver
hjerneskadet af selv meget lidt af det ,, det er det værste
man kan gøre ..jeg har set en tage lightergas i en måned ,, manden var super
klog ,, nu kan han ikke lægge to og to sammen
... ryg noget hash hvis i vil være skæve ,, bare hold jer fra det gas .. at
se en mand gå fra at få 10 og 11 taller i skolen til ikke en gang
kan stave sit navn mere bare i løbet af en måned ,, jeg er rystet .. det
lort blæser hjernen ud . det er det dummeste man kan gøre
og man er ikke hverken sej eller smart .. du er simpelhen dum som et bræt
hvis du gør det ,, og hvis ikke du er dum så bliver du det og det er med
garanti ... ryg for helved noget hash bare ikke det lightergas .. det er så
lidt der skal til .. en flaske er nok til at man
kan se det hvis man laver en iq test bare på en skide flaske .. det er
rystende

Fra : KyllingAnd

Dato : 27-12-06 05:36

> [...]
> lidt der skal til .. en flaske er nok til at man
> kan se det hvis man laver en iq test bare på en skide flaske .. det er

Er den mand du nævner tilfældigvis dig? ;) (beklager, kunne ikke dy mig pga.
dine fine formuleringer...)

Fra : GK

Dato : 18-01-07 23:42

"KyllingAnd" <kjhasdf@ASKME-SPOERG-Mig> skrev i en meddelelse
at
det

> Er den mand du nævner tilfældigvis dig? ;) (beklager, kunne ikke dy mig
pga.
> dine fine formuleringer...)
>
> nej heldigvis ikke mig ,,, .. har da røget en pive hash .. der er også
stor forskæld på brug og misbrug . alkohold
kan også misbruges .. så bliver man jo alkoholiker ,, og så er det jo
misbrug ,,jeg tror i bund og grund ikke der er den
store forskæld på om man drikker sig en ordenlig kæp i øret eller ryger en
pive hash ,, hvad er så mest skadelig
det kan jo diskuteres .. og der er også meget delte meninger om den sag

mvh gk

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 04-01-07 13:01

GK wrote: