RS232 i C++
Fra : carsten

Dato : 06-12-06 12:55

Hej NG
nu er C++ ikke min stærke side i nu, men det kommer vel med tiden.
jeg har brug for at skrive noget C++ kode der kan kommunikere via RS232
har i nogle gode link til emnet
Carsten

Fra : carsten

Dato : 06-12-06 13:18

carsten wrote:

> [...]
> nu er C++ ikke min stærke side i nu, men det kommer vel med tiden.
> jeg har brug for at skrive noget C++ kode der kan kommunikere via RS232
Glemte vist at nævne at det er jeg arbejder op en linux maskine
Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 06-12-06 17:27

Den Wed, 06 Dec 2006 13:18:15 +0100 skrev carsten:

> Glemte vist at nævne at det er jeg arbejder op en linux maskine
> Carsten

open("/dev/ttyS0", ... );
evt, tcsetattr(...)
read(...);
write(...);
close(...);

Mvh
Kent

Fra : carsten

Dato : 06-12-06 20:02

Kent Friis wrote:

> open("/dev/ttyS0", ... );
> evt, tcsetattr(...)
> read(...);
> write(...);
> close(...);
>
> Mvh
> Kent

sådan som jeg forstår det du skriver,
kan jeg lave RS232 kommunikation, ved at åbne ttys01 som en
file og derved læse og skrive i denne file,
har jeg forstået det korrekt,
Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 06-12-06 20:48

Den Wed, 06 Dec 2006 20:02:24 +0100 skrev carsten:

> sådan som jeg forstår det du skriver,
> kan jeg lave RS232 kommunikation, ved at åbne ttys01 som en

ttyS0 (stort S, og kun et ciffer) for com1, ttyS1 for com2.

> file og derved læse og skrive i denne file,
> har jeg forstået det korrekt,

Ja.

Hastighed, paritet, stopbits osv kan enten sættes med tcsetattr()
funktionen eller stty-kommandoen i en shell.

Mvh
Kent