Krise i mit 60 liters
Fra : gamborg

Dato : 05-12-06 21:07

Hej

Jeg har et stort problem, som startede, da min i datter i et ubevogtet
øjeblik tømte hele pakken med malle foder ned i akvariet.

Jeg samlede så mange op som jeg lige kunne finde, og troede faktisk at jeg
havde fået dem op allesammen på nær et par stykker.

Men dagen efter var vandet helt grumset (nærmest hvidt) og det lugter
rådent, jeg har dagligt i fire dage skiftet 10-20 liter, men det hjælper
ikke.

Hvad gør jeg nu???

Mvh

Gamborg

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-12-06 22:14

gamborg skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvad gør jeg nu???
> Gamborg

Skifter mere vand

Fang evt fiskene op og skift ALT vandet og kom dem i igen.

Det er trods alt bedre end at lade dem gå i det urene vand.

Har du ikke et filter på, der kan fange de værste urenheder ?

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : gamborg

Dato : 05-12-06 23:51

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Skifter mere vand

Jeg har netop skiftet halvdelen af vandet, og jeg tror det har hjulpet en
del, nu står fiskene ikke længere og patter luft i overfladen.

> Fang evt fiskene op og skift ALT vandet og kom dem i igen.

det må jeg nok snart gøre, hvis der ikke snart sker noget.

> Det er trods alt bedre end at lade dem gå i det urene vand.
>
> Har du ikke et filter på, der kan fange de værste urenheder ?

Ja jeg har et filter, men lige nu hjælper det bare ikke.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 05-12-06 23:16

gamborg wrote:

> [...]
>
> Men dagen efter var vandet helt grumset (nærmest hvidt) og det lugter
> rådent, jeg har dagligt i fire dage skiftet 10-20 liter, men det hjælper

Har du en støvsuger til akvariet? Så støvsug bunden og bliv ved med at
skifte vand.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : gamborg

Dato : 05-12-06 23:52

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> wrote in message

> Har du en støvsuger til akvariet? Så støvsug bunden og bliv ved med at
> skifte vand.

Ja, men den gik i stykker i går, så nu bruger bare slangen til at støv suge
bunden, når jeg alligevel skifter vand.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-12-06 01:38

gamborg skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Ja, men den gik i stykker i går, så nu bruger bare slangen til
> at støv suge bunden, når jeg alligevel skifter vand.

Det er også ligeså godt - jeg har aldrig brugt andet siden jeg
fik mit første akvarie engang i 1960'erne

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard