Sidste indsatte ID i en MySQL-database
Fra : Kasper Johansen

Dato : 05-12-06 15:44

Hej gruppe.

Jeg skal finde den sidste indsætte række's ID i en MySQL-tabel. I PHP
kan dette gøres med "mysql_insert_id()". Mere information om funktionen
kan findes her:
http://php.net/mysql_insert_id

Hvordan gøres det samme i JSP?

Kasper Johansen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-12-06 16:06

Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> writes:

> Hvordan gøres det samme i JSP?

Hvis det er en Mysqlspecifik facilitet, så er det nok noget du skal
checke din JDBC-driver for at se om du kan få oplyst.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-12-06 16:15

On 2006-12-05, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:

> Jeg skal finde den sidste indsætte række's ID i en MySQL-tabel. I PHP
> kan dette gøres med "mysql_insert_id()". Mere information om funktionen
> kan findes her:

"select last_insert_id()" i en almindelig query.

--
Andreas

Fra : Lars Borup Jensen

Dato : 05-12-06 19:40

Prøv at kigge på Statement klassen og specielt følgende metoder:

int    executeUpdate(String sql, int autoGeneratedKeys)
Executes the given SQL statement and signals the driver with the given
flag about whether the auto-generated keys produced by this Statement
object should be made available for retrieval.

int    executeUpdate(String sql, int[] columnIndexes)
Executes the given SQL statement and signals the driver that the
auto-generated
keys indicated in the given array should be made available for
retrieval.

int    executeUpdate(String sql, String[] columnNames)

og så lidt på

ResultSet    getGeneratedKeys()
Retrieves any auto-generated keys created as a result of
executing this Statement object.

på samme klasse.... Det er ganske nemt

Mvh / Lars Borup Jensen
http://www.it-arbejde.dk / http://lborupj.blogspot.com