Hvilken Java EE server skal jeg vælge ??
Fra : Martin René Pedersen

Dato : 03-12-06 18:37

Hej,

Jeg skal igang med et større projekt med noget Java EE - og jeg er lidt
i tvivl om, hvordan og hvorledes med server. Jeg har mest rodet med
selve programmeringen - og ikke så meget med selve serveren - så:
Hvordan vælger jeg / hvilken server skal jeg vælge?

Tak for hjælpen

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-12-06 19:29

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 03-12-06 21:12

Martin René Pedersen wrote:
> [...]
> selve programmeringen - og ikke så meget med selve serveren - så:
> Hvordan vælger jeg / hvilken server skal jeg vælge?

Jeg vil sige JBoss.

Gratis.
Meget udbredt og dermed nem at få hjælp til.
Også job relevant.
Udmærket produkt efter min mening

Arne

Fra : Søren Klintsø

Dato : 19-12-06 23:30

Med mindre at du har rigtig mange penge, så er JBoss det eneste alernativ
til Bea Weblogic og Websphere

mvh Søren

"Martin René Pedersen" <martinrene@_fjern_martinrene.dk> skrev i en
meddelelse news:45730b45$0$49200$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-12-06 11:48

"Søren Klintsø" <klintsoe@vip.cybercity.remove.dk> writes:

> Med mindre at du har rigtig mange penge, så er JBoss det eneste alernativ
> til Bea Weblogic og Websphere

Er Geronimo ikke anvendelig efterhånden?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Soren (News)

Dato : 21-12-06 15:17

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Er Geronimo ikke anvendelig efterhånden?

Der er vel mange alternativer som er brugbare. Man proever sig bare frem til en
man kan lide. JBoss, Geronimo og Jonas er svjv. de "frie" appservere jeg er
stoedt paa i brug rundt omkring for tiden.

Mvh,
Soren

Fra : Henrik

Dato : 05-01-07 11:48

Martin René Pedersen skrev:
> [...]
> selve programmeringen - og ikke så meget med selve serveren - så:
> Hvordan vælger jeg / hvilken server skal jeg vælge?

Jeg ville forsøge med Glassfish (http://glassfish.dev.java.net)

* Gratis og opensource
* Det er Suns implementering med understøttelse af alle de nye Java EE 5
standarder, og grundlag for den sun brandede version
* Synes den er lettere at komme igang med da den ligner bl.a. Bea
weblogic, og har væsentligt bedre gui/admin konsol end det jeg sidst så
JBoss. (om end det er lang tid siden jeg har set jboss)
* God integration til bla. netbeans.

mvh
henrik

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-01-07 12:24

Henrik <ingen@private.emails.dk> writes:

> Jeg ville forsøge med Glassfish (http://glassfish.dev.java.net)

Hvor meget har du brugt den, og hvad er dit kriterie for at bruge den
i stedet for Tomcat/Resin/Jetty/osv.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Henrik

Dato : 05-01-07 13:34

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvor meget har du brugt den, og hvad er dit kriterie for at bruge den
> i stedet for Tomcat/Resin/Jetty/osv.

Jeg bruger den til mit hjemme udvikling. Jeg forsøgte i sin tid med
Jboss 3.x men fandt den på daværende tidpunkt ikke særlig brugervenlig
så jeg kiggede mig om efter noget andet

Jeg vælger glassfish fordi:
* Den er nem at installare og sætte op. Jeg finder nemt rundt i dens
admin konsol, da den minder en del om det jeg ser i Bea's på arbejdet

* Den er vel integreret med Netbeans som er mit foretrukne udviklingsmiljø

* Jeg ønsker en fuld J2EE (eller rettere Java EE5) server, og ikke kun
web container delen.

* Jeg ønsker Java EE 5 understøttelse, og ikke kun 1.4

Ifølge en undersøgelse fra BZ Research så har den i december 2005 en
markedsandel på 20% (6% mere end året før). Personligt tror jeg det har
gået opad i 2006, eftersom den var en af de først til at understøtte
J2EE 5, og fordi den er gratis at bruge.

Here are all the statistics for December 2005:
* 37.2% - IBM Web Sphere
* 37.0% - JBoss Application Server
* 27.2% - BEA WebLogic
* 27.2% - Oracle 8iAS, 9iAS, 10gAS
* 19.7% - Sun Java Enterprise System
* 6.8% - Macromedia/Adobe JRun
* 3.9% - Borland AppServer or Enterprise Server
* 2.1% - Orion Server
* 2.0% - Sybase EAserver
* 1.8% - Apple WebObjects
* 1.4% - Novell eXtend
* 0.9% - IONA Orbix or ASP

Det giver ikke 100% fordi mange virksomheder bruger mere end 1 mærke.

kilde: http://rmh.blogs.com/weblog/2006/05/bz_research_on_.html

Fra : Martin Kofoed

Dato : 07-01-07 14:24

Henrik wrote:

> Jeg ville forsøge med Glassfish (http://glassfish.dev.java.net)

Godt valg (efter min mening, naturligvis). Det er en suveræn app server.
Efter min mening den bedste gennemarbejdede Java EE 5 app server på
markedet. Man får HELE stakken, ikke bare en web container (tomcat) eller
en EJB container med tomcat ved siden af (JBoss).

Hvis man så parrer den med NetBeans IDE, har man et kanon Java EE 5 miljø.
Personligt har jeg aldrig brugt andet end eclipse, men de har bare været
hamrende langsomme til at understøtte alle de nye ting i Java EE 5, som gør
livet så meget lettere. Sidst jeg prøvede NetBeans, hang det ikke helt
sammen, men version 5.5 spiller bare. Med glassfish+NetBeans, tager det 30
sekunder og 5 liniers kode at lave en web service, for eksempel. Og hvorfor
skulle det egentlig være mere komplekst?

Kan klart anbefales (også til andre eclipse-fans).

--
Martin