Prikbladet Perikon / Calmigen
Fra : Anders

Dato : 03-12-06 13:43

Nogen der har erfaringer med produktet?

Jeg får i øjeblikket 20mg Akarin (Cipramil), men kunne godt tænke mig at
starte med Calmigen og så langsomt stoppe med Akarin.

Nogen der kan råde/vejlede? Min egen læge havde ingen erfaringer med
Calmigen nemlig.

Mvh

Anders

Fra : Nicolai Lang

Dato : 03-12-06 16:59

On Sun, 3 Dec 2006 13:42:34 +0100, "Anders" <news@thenetr.dk> wrote:

>Jeg får i øjeblikket 20mg Akarin (Cipramil), men kunne godt tænke mig at
>starte med Calmigen og så langsomt stoppe med Akarin.

Hvis man læser alle advarsler om Perikon, så står der at der kan være
alvorlige interaktioner med andre psykofarmaka, så du bør ikke gøre
dette uden hjælp fra en læge, og opsyn af fagligt kompetente læger.

Jeg startede selv med Perikon (Calmigen 300) i fredags, men jeg får
ikke nogen af de midler der er listet.

Det største problem for mig er hvis det kan skjule en alvorlig
depression, men det er vi opmærksomme på, og vil også tale med lægen
om det næste gang.

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-17564/Calmigen+300,+overtrukne+tabletter.doc

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : gb

Dato : 04-12-06 02:10

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> wrote in

> Det største problem for mig er hvis det kan skjule en alvorlig
> depression, men det er vi opmærksomme på, og vil også tale med
> lægen om det næste gang.

OK, men hvad gør SSRI (Cipramil, Fontex etc.) andet end at dæmpe
symptomerne - altså skjule depressionen - mens man tager dem?

De helbreder da ingenting.

--
GB

Fra : Nicolai Lang

Dato : 04-12-06 21:16

On Mon, 04 Dec 2006 01:09:45 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>OK, men hvad gør SSRI (Cipramil, Fontex etc.) andet end at dæmpe
>symptomerne - altså skjule depressionen - mens man tager dem?
>
>De helbreder da ingenting.

Det siger jeg heller ikke noget om. Faren ved Perikon produkterne er,
hvis man selv behandler noget der var så alvorligt at der skulle
fagpersonale til. For så kan det i sidste ende føre til selvmord i
stedet for helbredelse.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : gb

Dato : 04-12-06 23:21

> [...]
> er, hvis man selv behandler noget der var så alvorligt at der
> skulle fagpersonale til. For så kan det i sidste ende føre til

Ja, men det samme kan siges om al form for selvbehandling.

--
GB

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-12-06 22:53

On Mon, 04 Dec 2006 22:20:32 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> wrote in

>Ja, men det samme kan siges om al form for selvbehandling.

Det er de færreste selvbehandlinger der lynhurtig kan ende i død -
endsige selvmord.

Eller kan du ikke se forskellen på at forsøge selv at helbrede en
sværd depression vs. f.eks. en tarmsygdom som Mb. Crohn?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : gb

Dato : 10-12-06 23:35

> Det er de færreste selvbehandlinger der lynhurtig kan ende i død -
> endsige selvmord.

Ja, det kan hurtigt ende med døden. Det gjorde det for et nærtstående
familiemedlem, som af Suzette van Hauen fik en ondartet svulst
diagnosticeret som "candida".

> Eller kan du ikke se forskellen på at forsøge selv at helbrede en
> sværd depression vs. f.eks. en tarmsygdom som Mb. Crohn?

Hvor vil du hen med det?

--
GB

Fra : Nicolai Lang

Dato : 11-12-06 22:09

On Sun, 10 Dec 2006 22:34:45 GMT, gb <nospam@no.invalid> wrote:

>Ja, det kan hurtigt ende med døden. Det gjorde det for et nærtstående
>familiemedlem, som af Suzette van Hauen fik en ondartet svulst
>diagnosticeret som "candida".

Hvis man springer lægen over, så er det vel fordi man selv har sat sig
ind i sagerne og foretaget sin egen risikovurdering. Jeg ville
personligt aldrig gøre det.

Personlig, så har jeg haft så dårlige oplevelser med den overlæge på
mave-tarm medicinsk afdeling (som jeg har set siden '99) at jeg
konsulterede en speciallæge i orthomolekylær medicin (www.iom.dk) for
at få kostvejledning og vejledning om naturmedicin. Det betalte jeg
selv for - konsultationer + tests > 4000 kr., vitaminer og
naturmedicin vel omkring 600/md...

Samtidig konsulterer jeg både min egen praktiserende læge samt lægen
på sygehuset. Jeg skjuler intet for dem, men lad dem se hinandens
blodprøvesvar.

Desværre er sygehuslægen indskrænket gammeldags og formår ikke at
håndtere en patient som selv søger informationer og stiller spørgsmål
fremfor at være taknemmelig for den "høje" lægestand.

>Hvor vil du hen med det?

At jeg vil advare mod ukritisk at kaste sig over naturlægemidler som
Perikon. Hvis man har en lettere depression, så er det OK. F.eks.
fremfor de receptpligtige lykkepiller.

Men hvis man har en alvorlig depression som kræver behandling så er
det et problem hvis man istedet for at konsultere fagpersoner, tager
Perikon.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : gb

Dato : 12-12-06 15:59

> Hvis man springer lægen over, så er det vel fordi man selv har sat
> sig ind i sagerne og foretaget sin egen risikovurdering. Jeg ville
> personligt aldrig gøre det.

Heller ikke her. Med mindre det er så banalt, at det ikke er værd at
belemre lægen med.

> Desværre er sygehuslægen indskrænket gammeldags og formår ikke at
> håndtere en patient som selv søger informationer og stiller
> spørgsmål fremfor at være taknemmelig for den "høje" lægestand.

Ja, arrogancen er udbredt i de kredse.

> [...]
> Men hvis man har en alvorlig depression som kræver behandling så
> er det et problem hvis man istedet for at konsultere fagpersoner,

Øv, hvor er du kedelig at skændes med - jeg er jo 100% enig!

--
GB

Fra : Lyrik

Dato : 15-12-06 00:59

Den 03.12.2006 kl. 13:42 skrev Anders <news@thenetr.dk>:

> [...]
> starte med Calmigen og så langsomt stoppe med Akarin.
>
> Nogen der kan råde/vejlede? Min egen læge havde ingen erfaringer med

++++++++++++++++
Jeg kan kun anbefale det.
Smid Akarinen og tag to af de andre. Din depression er peenuts hvis du kan
nøjes med 20 mg Cipramil.
De 2 vil virke bedre end den ene Akarin.
Bivirkninger=ingen.
Interaktionsspøgelser er vagt til live af emsige og misundelige læger på
hear-say-basis.
Det skulle dreje sig om en forlænget virkning af "et eller andet
uspecifikt" Ikke værd at skrive hjem efter.

Hilsen
Jens