Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
75Hz ved 1600 x 1200 på en Samsung 204B TF~
Fra : Jess V. Gade

Dato : 03-12-06 12:05

Davs

Jeg har lige siddet og leget lidt med NVIDIA's skærmdriver, Windows
XP, til min Samsung 204B 20" skærm (jeg bruger DVI tilslutningen)

I denne kan man indstille timingen på driveren, ved eks. at stille på
nogle parametre der hedder "Front porch" og "Back porch". Ved lidt
fiflen kunne jeg sætte vertikal refresh rate til 75Hz!

Per default kan man kun sætte den vertikale frekvens til 60Hz ved
denne opløsning. Jeg har ikke kunnet finde noget på nettet, som siger
at det faktisk kan lade sig gøre ... Hvis jeg checker skærmens
information (via dens indstillinger) rapporterer den "91.2kHz 75Hz PP
1600 x 1200" -så den _må_ jo køre 75Hz

Men whats the catch?!?

Alt andet lige, må det jo være bedre at køre med 75Hz istedet for
60Hz, specielt når man spiller First-person-shooter lignende spil, med
hurtige skærm-opdateringer.

Mvh
Jess Gade
--
Email:
jga snabela jga.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-12-06 12:19

"Jess V. Gade" <jessgade@NEJTAKStofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alt andet lige, må det jo være bedre at køre med 75Hz istedet for
> 60Hz, specielt når man spiller First-person-shooter lignende spil, med

Ifølge denne pdf http://www.prad.de/pdf/samsung_204b.pdf så kan den køre
mellem 56 og 75 Hz så det burde være ok, om det er 60 eller 75 Hz burde ikke
give noget mens reaktionstiden på de 5 ms burde være godt til spil og at det
er et TN panel gør den også velegnet til hurtige ændringer. Se evt lidt her
http://www.flatpanels.dk/
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jess V. Gade

Dato : 05-12-06 17:07

> [...]
>er et TN panel gør den også velegnet til hurtige ændringer. Se evt lidt her

Tak for svaret.
Skærmen er såmænd ganske fin, omend en anelse begrænset mht.
betragtningsvinkler.
Kan dog godt undre mig over at 75Hz ikke er en mulighed iht. default
drivere ved 1600 x 1200, når man nu kan fifle sig frem til det.

Mvh
Jess

--
Email: