Fastnettilslutning til TDC - gør det selv~
Fra : Claus Agerskov

Dato : 27-11-06 14:34

Jeg har lige fået svar fra TDC, at de først har en tekniker ledig lige inden
jul, og jeg kan ikke vente så længe på at få internet og telefoni.

Nogle af mine kollegaer siger, at det er muligt selv at sætte op, når der
allerede er linjer ind i det nybyggede hus (to stk. orange). Eller i det
mindste få en autoriseret elektriker til det.

Så her er mine spørgsmål:

1. Kan man selv foretage tilslutningen (sætte et telefonstik og et ADSL-stik
til en eller dem begge af de orange linjer)?

2. Hvis ikke 1, kan man så blot bede den lokale, autoriserede elektriker om
det?

3. Hvordan klarmelder man dette overfor TDC, så man kan blive koblet til
centralen? (Vil de tro på, at man har gjort det ordentligt?)

De herligste hilsner

Fra : KsNa

Dato : 27-11-06 17:02

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ADSL-stik
> til en eller dem begge af de orange linjer)?

Det skal tilsluttes på den rigtige måde, og med de rigtige stik og kablerne
skal behandles rigtigt.

> 2. Hvis ikke 1, kan man så blot bede den lokale, autoriserede elektriker
> om
> det?

Nej.

> 3. Hvordan klarmelder man dette overfor TDC, så man kan blive koblet til
> centralen? (Vil de tro på, at man har gjort det ordentligt?)

Det kan du nok ikke, der er sikkert ikke de lavet det kabelarbejde
(samling), der skal til for at give dig forbindelse til en central.

Mvh
Kim

Fra : Claus Agerskov

Dato : 28-11-06 09:41

KsNa wrote:

> Nej.

Hmmm - nu spurgte jeg den lokale elektriker alligevel, og han sagde ja. En
opringning til TDC om, at den lokale elektriker tilslutter - og om de kunne
foretage ændringen på centralen gav ingen problemer, så det hele skulle
være på plads i næste uge.

Jeg skriver lige tilbage, når det hele virker - og hvordan det er gået.

De herligste hilsner

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-11-06 23:36

"Claus Agerskov" <ca@chbs.dk> wrote in message
> 1. Kan man selv foretage tilslutningen (sætte et telefonstik og et
> ADSL-stik
> til en eller dem begge af de orange linjer)?

Hvis der ikke har været en installation der tidligere, så formentligt nej.

> 3. Hvordan klarmelder man dette overfor TDC, så man kan blive koblet til
> centralen? (Vil de tro på, at man har gjort det ordentligt?)

Uanset hvad så skal der en tekniker ud på centralen, og hvis der ikke er
nogen ledige inden december, så hjælper det jo ikke at rode selv.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter