Fejldirigerede opkald
Fra : Martin Bak

Dato : 31-10-06 17:04

Vi er kunder hos Cybercity.

I dag har vi 4 gange oplevet at telefonen har ringet, men at personen i den
anden ende havde tastet et helt andet nummer. (4 forskellige personer der
skulle have fat i 4 forskellige telefonnumre). Opkalderne har været 100%
sikre på, at de har tastet det rigtige nummer.

Desuden har en bekendt der ville ringe mig op fået fat i en helt anden
modtager. Hun er ligeledes sikker på, at hun rent faktisk tastede mit
nummer, for hun kunne se det på opkaldsloggen bagefter.

Jeg har aldrig tidligere været ude for noget sådant. Er der mon gået helt
"cyber" i vores telefonforbindelse?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 31-10-06 18:04

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> [...]
> der skulle have fat i 4 forskellige telefonnumre). Opkalderne har været
> 100% sikre på, at de har tastet det rigtige nummer.

De 4 andre telefonnumre, var det til CC-kunder?

> Desuden har en bekendt der ville ringe mig op fået fat i en helt anden
> modtager. Hun er ligeledes sikker på, at hun rent faktisk tastede mit
> nummer, for hun kunne se det på opkaldsloggen bagefter.

Var det en CC-kunde hun fik fat i?

Jeg spørger fordi der umiddelbart er 2 fejlmuligheder; fejl hos CC eller
fejl hos OCH, der holder styr på porterede numre.

Desuden er der en fejlmulighed mere. Hvis alle dem der ringer op fx er
TDC-kunder, så kan fejlen også ligge her.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Martin Bak

Dato : 31-10-06 19:08

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
>
> De 4 andre telefonnumre, var det til CC-kunder?

Det har jeg desværre ingen forudsætninger for at vide noget om, og jeg tror
egentlig heller ikke at opkalderne har vidst det, selvom jeg havde haft
omtanke nok til at spørge dem.

> Var det en CC-kunde hun fik fat i?

Pas igen, desværre. Det fik hun vist ikke lige spurgt om, og jeg spurgte
heller ikke hende

> [...]
>
> Desuden er der en fejlmulighed mere. Hvis alle dem der ringer op fx er
> TDC-kunder, så kan fejlen også ligge her.

Ok.. så ender det vel med at vi er nødt til at oprette en fejlmelding hos
CC. Jeg orker næsten ellers ikke at have med deres "kundeservice" at gøre.

Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 05-11-06 03:00

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> Ok.. så ender det vel med at vi er nødt til at oprette en fejlmelding
> hos CC. Jeg orker næsten ellers ikke at have med deres "kundeservice"

CC og kundeservice i samme sætning ? er det en joke ? *LOL* nu har jeg haft
deres internet i (om små 3 uger i 6mdr) det har virker i alt i 5 uger.... de
fastholder jeg aldrig har fejlmeldt linien til trods for snart 50 opkald, så
CC kan jeg bestemt ikek anbefale til nogen, ikke engang mulige fjender!

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-11-06 08:40

> [...]
> der skulle have fat i 4 forskellige telefonnumre). Opkalderne har været
> 100% sikre på, at de har tastet det rigtige nummer.

jeg blev også ringet op, I nat kl. 01:30 af en som jeg lød det af en lidt
ældre dame.. Det lød ikke til at hyn synes at have ringet forkert.

der er nok et eller andet galt.

Fra : Henning

Dato : 07-11-06 21:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg blev også ringet op, I nat kl. 01:30 af en som jeg lød det af en lidt
> ældre dame.. Det lød ikke til at hyn synes at have ringet forkert.

Hej.
Har lige talt med en bekendt som har CC. Hun er de sidste dage blevet ringet
op af mindst 10 som skulle have fat i en anden CC kunde.

Men til gengæld er det jo billigt...o:)

Henning

Fra : Pongo

Dato : 14-11-06 22:44

Henning wrote:
> Hej.
> Har lige talt med en bekendt som har CC. Hun er de sidste dage blevet
> ringet op af mindst 10 som skulle have fat i en anden CC kunde.

Hvis der er tale om SIP-telefoner med skiftende IP-adresse, kunne det
måske være registreringen mod registreringsserveren der går galt. Denne
server skal holde styr på sammenhængen mellem IP-adresse og
telefonnummer, og hvis klienterne ikke for meldt rettidigt ind, at de
har fået ny IP-adresse, kan det gå helt i kludder.
Klienten burde dog nok afvise opkald til telefonnumre, som den ikke selv
råder over.
/Klaus