De hollandske mestre
Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 16-11-06 21:46

Hej gruppe,

Håber I kan hjælpe mig...

Min kæreste mener, at der findes et navn for den stilart som de store hollændere
som Rembrandt og Vermeer praktiserede i 1600-tallet.

Udover at de generelt var glade for at male portrætter, har jeg dog ikke kunnet
svare mere præcist på hendes spørgsmål.

Har I nogle bud?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-11-06 23:55

Jesper B. Nielsen skrev:

> [...]
>
> Udover at de generelt var glade for at male portrætter, har
> jeg dog ikke kunnet svare mere præcist på hendes spørgsmål.

Tja, Rembrandt nævnes vist især i forbindelse med "klassicismen".
Men både han og Vermeer har blandt andet også lavet "historiemalerier".

--
Herluf :·)

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 18-11-06 11:13

On Thu, 16 Nov 2006 23:55:16 +0100, "Herluf Holdt, 3140"
<herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Tja, Rembrandt nævnes vist især i forbindelse med "klassicismen".
>Men både han og Vermeer har blandt andet også lavet "historiemalerier".

Ja, det var faktisk klassicisme hun mente. Tak :)