Fjernelse af slap maveskind på det offentl~
Fra : peet_dk

Dato : 21-11-06 13:16

Kan man andet end at gå til sin egn læge og få en henvisning? Tænker mest på
jeg bare har fået et standard svar (fra hospitalet) om at jeg skal ned på XX
i bmi.. Uden at de har set på min kropsbygning mv. (jeg er meget kraftig
bygget)

Min egen læge sagde der ikke var mere at gøre .. Gider de virkeligt kun se
på en hvis man overholder de bmi krav?

Nogen der kan anbefale en læge i Odense som tager sig af tingene og ikke
bare siger "det var ærligt" mens han giver en folder fra slankedoktoren.dk
og derefter siger at han anbefaler direkte jeg får fjernet huden på
privathospital?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 13:47

peet_dk wrote:
> [...]
> i bmi.. Uden at de har set på min kropsbygning mv. (jeg er meget kraftig

Af nysgerrighed, hvad for et BMI siger de?

// Hans, BMI 30,6
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : peet_dk

Dato : 21-11-06 14:28

> peet_dk wrote:

> Af nysgerrighed, hvad for et BMI siger de?

25

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-11-06 14:55

peet_dk wrote:
> 25

Okay, ja jeg ved ikke om man kan få en læge til at sige noget andet,
min læge sagde at han ikke synes det er nødvendigt for mig at tabe
mig helt ned til min idealvægt.

Nu har jeg så slet ikke snakket med ham omkring overskydende hud.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-06 17:23

> 25

Det er jo en ret høj normalvægt, beregnet for mennesker der er kraftigt
bygget, så det er vel ok.

Mvh Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 22-11-06 19:18

peet_dk wrote:
> [...]
> mest på jeg bare har fået et standard svar (fra hospitalet) om at jeg
> skal ned på XX i bmi.. Uden at de har set på min kropsbygning mv.

de er totalt ligeglade med kropsbygning.... normalt siger de heller ikke
BMI, men "normalvægt plus 10% (hvilket svarer til en bmi på 25 )

> Min egen læge sagde der ikke var mere at gøre .. Gider de virkeligt
> kun se på en hvis man overholder de bmi krav?

nogle gange vil de godt se på dig, men du skal have en rimelig chance for at
kunne indfri BMI kravet.... dvs hvis du ligger meget over bmi, så vil de
afvise dig....
det samme gør sig gældende hvis de ikke mener at det overskydende skind er
et helbredsmæssigt problem......

> [...]
> ikke bare siger "det var ærligt" mens han giver en folder fra
> slankedoktoren.dk og derefter siger at han anbefaler direkte jeg får

der er nok en grund til at din læge siger sådan....

det offentlige har nogle krav de skal indfri for at kunne forsvare at udføre
en "kosmetisk" operation.... fordi den operation faktisk ikke MÅ være
kosmetisk.... den skal kunne forsvares som et helbredsmæssigt problem, og
det er vist grunden til at BMI skal være under 25, for før den er derunder,
kan man ikke, ifølge deres åndsvage regler, se om det er et helbredsmæssigt
problem....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-11-06 20:23

> [...]
> er derunder, kan man ikke, ifølge deres åndsvage regler, se om det er et

Hvis nu du skulle vælge om der skulle udføres 15 knæoperationer, så
arbejdsduelige mennesker kunne arbejde eller udføres 15 kosmetiske
operationer, så folk kunne se godt ud, hvad ville du så mene er det
vigtigste?

Mvh Maria

Fra : Sabina H.

Dato : 22-11-06 23:05

Maria Frederiksen wrote:
> [...]
> arbejdsduelige mennesker kunne arbejde eller udføres 15 kosmetiske
> operationer, så folk kunne se godt ud, hvad ville du så mene er det

det kommer såsandelig an på så meget....
de psykiske ar af overskydende hud kan være mindst lige så indvaliderende
som et dårligt knæ......

jeg mener ikke man kan skelne 100% mellem fysiske og psykiske gener, da det
er MEGET forskelligt fra person til person....
jeg ville ikke have været foruden en eneste af mine operationer, hverken de
livsnødvendige, eller den af mere kosmetisk karakter, da den livskvalitet
operationerne har givet mig, har været ubetalelig.....

for mig handler det om livskvalitet..... et fungerende arbejdsliv er ikke
nødvendigvis ensbetydende med god livskvalitet.... et godt selvværd kan
derimod have stor effekt på livskvaliteten.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-06 23:39

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> for mig handler det om livskvalitet..... et fungerende arbejdsliv er ikke
> nødvendigvis ensbetydende med god livskvalitet.... et godt selvværd kan
> derimod have stor effekt på livskvaliteten.....

Du har ganske givet ret.

Men jeg vil hellere betale for at få behandlet kræftepatienter i tide end
smide pengene ud på maveskindsoperationer. De sidste må vi selv kunne spare
sammen til. Det er ikke ukendt, at de psykiske problemer, der får folk til
at ønske en kosmetisk operation, ikke altid forsvinder med den kosmetiske
operation.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 23-11-06 07:37

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke ukendt, at de psykiske problemer,
> der får folk til at ønske en kosmetisk operation, ikke altid
> forsvinder med den kosmetiske operation.

"ikke altid".... hvad så med de gange det gør?? skal de mennesker ikke også
have en chance?

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 12:04

> "ikke altid".... hvad så med de gange det gør?? skal de mennesker ikke
> også have en chance?

Det er fint, når det hjælper! Og de mennesker skal også have en chance - men
jeg synes man selv skal betale så vi får bedre råd til eksempelvis at fjerne
ventelister til kræftbehandling.

Erichsens Klinik i Charlottenlund kan klare slapt maveskind for en pris, der
begynder ved 25.000 kr.
Det kan man godt selv skrabe sammen, hvis det er vigtigt for en.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 23-11-06 12:19

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> pris, der begynder ved 25.000 kr.
> Det kan man godt selv skrabe sammen, hvis det er vigtigt for en.

det bliver vi nok aldrig enige om.... og helt ærligt, så tror jeg næppe at
en nedskæring i de midler, vil hjælpe til at fjerne ventelister til
kræftbehandling.... de mennesker der sidder og ordner den slags tænker slet
ikke så sort og hvidt.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-11-06 12:31

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> skrev i en meddelelse

> det bliver vi nok aldrig enige om....

Nej. Og det behøver vi heller ikke og min holdning er jo allerede den
gældende.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-11-06 19:15

> en nedskæring i de midler, vil hjælpe til at fjerne ventelister til
> kræftbehandling.... de mennesker der sidder og ordner den slags tænker
> slet ikke så sort og hvidt.....

Nej, de tænker heldigvis mest i økonomi. Ellers ville det da også være helt
galt med skatten.

Mvh Maria

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-11-06 16:32

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> spare sammen til. Det er ikke ukendt, at de psykiske problemer, der får
> folk til at ønske en kosmetisk operation, ikke altid forsvinder med den

Jeg er som sådan enig - men bør vi ikke også være opmærksomme på, at slapt
maveskind kan være invaliderende, hvis det er slemt?

- ligeledes kan det forøge vægten til f.eks. over den ønskede bmi - alene
fordi det hænger der og vejer (nu har jeg ikke selv dette problem, men jeg
har set tv, og så kræver det ikke meget at lægge to og to sammen).

Bør man ikke se på, om patientens bmi f.eks. er 1-2 over det ønskede, fordi
der hænger 5 kg. slapt maveskind?

Bare en tanke.