Vægttab
Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 18-11-06 11:43

Hej NG, for 1½ år siden stoppede jeg med at ryge, og for 8 måneder siden
stoppede jeg et job, hvor jeg rørte mig meget, og begyndte på et job, hvor
jeg sidder på kontor, og kantinemaden er GOD.
Det resulterede i en vægtforøgelse på 15 kg, og dem vil jeg jo gerne have
tabt igen.

Jeg er ikke typen, der gider at leve fast efter et skema eller tælle point,
det ligger ikke til mig. Hvis jeg skal tabe mig, skal det være helt naturlig
kostændring, med noget mad jeg har lyst til at spise.

For 3 uger siden startede jeg så et ekstrajob om morgen inden mit andet
arbejde, som består af fysisk arbejde, og der tænkte jeg jo, at det var jo
lige det der skulle til. Så de sidste 3 uger har jeg spist som følger.

klokken 3.30 1 rugklapper med pålæg ikke noget smør og et stykke frugt
klokken 7.30 1 rugklapper med pålæg ikke noget smør og nogle gulerødder
klokken 12.30 frokost bestående af 3 rundtommer rugbrød med pålæg og et
stykke frugt stadig ikke noget smør
Klokken 16 en enkelt rugklapper med pålæg og nogle grøntsager (gulerødder
eller bladselleri)
Klokken 20.30 aftensmad.

Spørgsmålet er nu, er det en sund måde at leve på, og kan jeg tabe mig på
denne måde ?

Førhen spiste jeg aldrig morgenmad, og tog 3 gange af den varme ret til
frokost og spiste godt med slik.

På forhånd tak

Lars Kristian Jensen

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-11-06 12:01

Lars Kristian Jensen wrote:
> Jeg er ikke typen, der gider at leve fast efter et skema eller tælle point,
> det ligger ikke til mig. Hvis jeg skal tabe mig, skal det være helt naturlig
> kostændring, med noget mad jeg har lyst til at spise.

Det er også totalt nederen med kalorietælling imho.

> [...]
> lige det der skulle til. Så de sidste 3 uger har jeg spist som følger.
> klokken 3.30 1 rugklapper med pålæg ikke noget smør og et stykke frugt

Klokken 3.30?

> [...]
> stykke frugt stadig ikke noget smør
> Klokken 16 en enkelt rugklapper med pålæg og nogle grøntsager (gulerødder

Jeg ved ikke præcist hvor meget fedt osv. der er i rugklapper, men
jeg kunne forestille mig at fx. knækbrød ville være mere "let".

Jeg plejer selv at bruge knækbrød til mellemmadder og morgenmad, pt. spiser
jeg 2 stykker knækbrød med kalorielet smøreost 4-5 gange om dagen som
mellemmad for at holde forbrænding oppe. Klokkeslet er nok ca.
8, 11, 13, 16, 20, og så frokost og aftensmad hhv. kl 12 og 18.

Det virker, og jeg har tabt mig 31kg på siden 1. maj, dog har jeg
også motioneret og cyklet til og fra job (der er 14km hver vej:)

I denne periode har jeg endda gået temmeligt meget i byen, og
absolut ikke overholdt sundhedsstyrelsens anbefalinger om fastfood
og alkohol i weekenderne.

> Spørgsmålet er nu, er det en sund måde at leve på, og kan jeg tabe mig på
> denne måde ?
> Førhen spiste jeg aldrig morgenmad, og tog 3 gange af den varme ret til
> frokost og spiste godt med slik.

Spis mindre og oftere, mellemmadder er gode hvis de er gennemtænkte
og rimeligt kalorielette.

Selv om man ikke gider tælle, kan det imho godt betale sig at se
hvor meget der er i en given vare.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 3899 spam-mails

Ih, kan du ikke holde op med at bruge den eller betale så vi andre
ikke skal se på den dér reklame?

// Hans, 130kg -> 99kg :) det er rart.
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 18-11-06 14:47

> Klokken 3.30?

Ja jeg står op klokken 2.15, og så kører jeg mod arbejdet klokken 2.45, og
lige inden jeg når arbejdet der spiser jeg så min "morgenmad"

> [...]
>
> I denne periode har jeg endda gået temmeligt meget i byen, og
> absolut ikke overholdt sundhedsstyrelsens anbefalinger om fastfood

Det med alkohol lyder godt, det vil jeg nødig undvære (ikke at jeg er
alkoholiker, men kan godt drikke et par øl til fester)

> Spis mindre og oftere, mellemmadder er gode hvis de er gennemtænkte
> og rimeligt kalorielette.
>
> Selv om man ikke gider tælle, kan det imho godt betale sig at se
> hvor meget der er i en given vare.

Det vil jeg da prøve.

> Ih, kan du ikke holde op med at bruge den eller betale så vi andre
> ikke skal se på den dér reklame?

desværre

Fra : Marianne

Dato : 18-11-06 13:37

> [...]
> arbejde, som består af fysisk arbejde, og der tænkte jeg jo, at det var jo
> lige det der skulle til. Så de sidste 3 uger har jeg spist som følger.

Sikken en viljestyrke, du må have. Hatten af ..

> [...]
> Klokken 20.30 aftensmad.
>
> Spørgsmålet er nu, er det en sund måde at leve på, og kan jeg tabe mig på

Man taber sig bedst, hvis man spiser en vis mængde protein til hvert måltid.
Det synes din plan at mangle - med mindre dit pålæg er meget proteinholdigt.
Ligeledes såkaldt 'sundt fedt', dvs olivenolie, nødder, fisk.

Det ville jeg i dit sted tilføje.

Du vil med garanti tabe dig på dén kost, du har beskrevet. Og med dit
ekstrajob, ikke mindst. Lidt mere sundt kunne det dog godt være.

> Førhen spiste jeg aldrig morgenmad, og tog 3 gange af den varme ret til
> frokost og spiste godt med slik.

Du ku' også have nøjedes med at droppe de to gange varm ret og slikket

Held og lykke.

mvh
Marianne

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 18-11-06 14:49

> [...]
> måltid. Det synes din plan at mangle - med mindre dit pålæg er meget
> proteinholdigt. Ligeledes såkaldt 'sundt fedt', dvs olivenolie, nødder,

Jeg kunne jo evt. koge nogle æg og tage med, eller spise roastbeef eller
makrel.

Er dog mest til æggene

> Du vil med garanti tabe dig på dén kost, du har beskrevet. Og med dit
> ekstrajob, ikke mindst. Lidt mere sundt kunne det dog godt være.
>
> Du ku' også have nøjedes med at droppe de to gange varm ret og slikket

Hehe, det er rigtigt, men det fristede, og var rart at have noget i munden,
nu hvor jeg ikke røg.

Tak for svaret :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-11-06 22:13

Lars Kristian Jensen skrev den 18-11-2006 11:43:
> Hej NG, for 1½ år siden stoppede jeg med at ryge, og for 8 måneder siden
> stoppede jeg et job, hvor jeg rørte mig meget, og begyndte på et job, hvor
> jeg sidder på kontor, og kantinemaden er GOD.

For god?

> Det resulterede i en vægtforøgelse på 15 kg, og dem vil jeg jo gerne have
> tabt igen.

Tja, bedre nu end når det er 40 kilo du skal smide.

> Jeg er ikke typen, der gider at leve fast efter et skema eller tælle point,
> det ligger ikke til mig. Hvis jeg skal tabe mig, skal det være helt naturlig
> kostændring, med noget mad jeg har lyst til at spise.

Så du udvikle din egen strategi som følger de netop citerede linjers
kostkoncept.

Du må finde ud af hvad du har lyst til. Både af mål midler tidsplan.

> [...]
> Klokken 20.30 aftensmad.
>
> Spørgsmålet er nu, er det en sund måde at leve på, og kan jeg tabe mig på

Det lyder på mig, at du netop gør det du vil undgå: det stramme skema.

Det kan være nødvendig for at passe 2 job at indrette resten af ens liv
efter det.

> Førhen spiste jeg aldrig morgenmad, og tog 3 gange af den varme ret til
> frokost og spiste godt med slik.

Tja, mon ikke du har kilden til de 15 kilo: 3 gange af den varme ret og
godt med slik

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til