Rødvin contra øl
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 15-11-06 00:09

Hej !!

Hvad er jeres mening / viden / erfaring: Hvad tager man mest på i vægt
af; Hvis man i løbet af en aften (startende med aftensmaden) drikker
A: ca. 3 glas rødvin eller B: ca. 4 alm. øl.
Kan man udligne denne evt. vægtøgning, ved at spise mindre og/eller
mere kaloriefattigt ?
Hans

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-11-06 11:01

"Hans Mikkelsen (slet 7GZFX)" <bkfoto3@7GZFXmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er jeres mening / viden / erfaring: Hvad tager man mest på i vægt
> af; Hvis man i løbet af en aften (startende med aftensmaden) drikker
> A: ca. 3 glas rødvin eller B: ca. 4 alm. øl.

Når det drejer sig om alkohol er det efter sigende ikke så enkelt, at man
kun skal kigge på kalorieindholdet. Og jeg ved heller ikke, om det er dét du
fokuserer på.

Det siges, at alkohol bremser forbrændingen.

Vil du tabe dig, er det med andre ord nok bedst helt at undgå alkohol. Men
vil du endelig have det en dag, så vælg det, du bedst kan lide, drik mindst
muligt - og nyd det uden at bekymre dig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-11-06 16:34

> Hvad er jeres mening / viden / erfaring: Hvad tager man mest på i vægt
> af; Hvis man i løbet af en aften (startende med aftensmaden) drikker
> A: ca. 3 glas rødvin eller B: ca. 4 alm. øl.

Øl - og det er blot min personlige erfaring. Om det er fordi jeg spiste mere
eller fordi der er flere kalorier i, det ved jeg ikke.

Mvh Maria

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-11-06 12:37

On 14 Nov 2006 23:09:05 GMT, Hans Mikkelsen (slet 7GZFX) wrote:

> [...]
>A: ca. 3 glas rødvin eller B: ca. 4 alm. øl.
>Kan man udligne denne evt. vægtøgning, ved at spise mindre og/eller

Vin skulle være mere kalorierigt end øl - derudover er mængden af alkohol
gerne større i vin end i øl (Med mindre du lader belgiske munke brygge din
øl) og alkoholen er en regulær showstopper i forbindelse med
forbrændingsprocessen.

Men jeg vil generelt sige drik din øl/vin, hav en festlig aften og træk en
streg i sandet dagen efter.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Have you crashed your Windows today?