Ideer til slankesoftware
Fra : Anders

Dato : 10-11-06 18:35

Jeg arbejder på at udvikle et program, som indeholder alle de ting, man har
brug for på en slankekur.

Jeg forestiller mig, at brugeren først guides igennem en række trin, hvor
ting som daglig motion, vægt, højde, alder osv. indtastes. Derefter
indsætter man mål for sin træning og det beregnes, hvordan disse opnåes.

Herefter indtaster brugeren dagligt, hvad denne spiser hver enkelt dag og
programmet fortæller så, hvad man burde have tabt sig, forudsat motionen er
vedligeholdt.
Det er muligt at indtaste vægt. At indtaste mål på talje, lår mv. og der
kan laves grafer af disse tal.

Databasen med mad bliver meget omfattende og vil indeholde produkter fra
diverse supermarkeder + alm. fødevarer, så brugeren ikke skal bruge tid på
at indtaste varer selv. Derudover vil fastfood også være inkluderet.

Der vil være en masse opskrifter, som også er klar til brug. Det vil
indeholde forslag til alle dagens måltider.

Alle disse redskaber findes i forvejen, men målet er at gøre det
brugervenligt og have det hele i samme pakke.

Derudover skald er være mulighed for at uploade til en webside, så man kan
dele resultater med andre.

Hvad mangler jeg? Hvad duer ikke? Kan jeg tage penge for det?
Hvis i har noget feedback, så sig endelig til.

Mvh
Anders

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-11-06 10:36

"Anders" <nono@nono.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forestiller mig, at brugeren først guides igennem en række trin, hvor
> ting som daglig motion, vægt, højde, alder osv. indtastes. Derefter
> indsætter man mål for sin træning og det beregnes, hvordan disse opnåes.

Har du kigget på, hvilke programmer der allerede findes i forvejen af
slagsen?
Så vidt jeg ved er der Dankost og Fatlow.

> Hvad mangler jeg? Hvad duer ikke? Kan jeg tage penge for det?

hvis det er bedre end dem, der er på markedet kan du sikkert godt *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina H.

Dato : 11-11-06 12:20

Anders wrote:
> Jeg arbejder på at udvikle et program, som indeholder alle de ting,
> man har brug for på en slankekur.

alle??

> Jeg forestiller mig, at brugeren først guides igennem en række trin,
> hvor ting som daglig motion, vægt, højde, alder osv. indtastes.

husk at gå i marginaler.... min erfaring er at de ting der findes allerede
har for brede marginer...

> Derefter indsætter man mål for sin træning og det beregnes, hvordan
> disse opnåes.

dvs du baserer dit program på at der SKAL indgå træning??
hvilke former for træning er der tale om? hvordan vil du udregne, via
distance eller tid?

> Herefter indtaster brugeren dagligt, hvad denne spiser hver enkelt
> dag og programmet fortæller så, hvad man burde have tabt sig,
> forudsat motionen er vedligeholdt.

dette punkt er uholdbart synes jeg.... da det er individuelt hvordan man
taber sig, uanset at man måske har samme højde, drøjde, køn og motion og mad
er den samme.....
hvis du i stedet giver det som informationer til inden for hvilket område
man vil kunne lande..... feks "hvis du har overholdt det beskrevne kan du i
den forgangne periode have tabt imellem x og y antal kg..... det kan dog
variere"
især for kvinders vedkommende.... hvis du der vil være 100% sikker på at
ramme rigtigt, skal du nemlig også tage højde for mensescyklus og lign.....

> Det er muligt at indtaste vægt. At indtaste mål på talje, lår mv. og
> der kan laves grafer af disse tal.

fint....

> [...]
> fra diverse supermarkeder + alm. fødevarer, så brugeren ikke skal
> bruge tid på at indtaste varer selv. Derudover vil fastfood også være

vil du også indtaste varer som ikke lige hører under slanke produkter??
evt gøre det muligt for brugerne at bede dig tilføje nogle varegrupper til
databasen, og på den måde kan de selv have indflydelse på indholdet?

> Der vil være en masse opskrifter, som også er klar til brug. Det vil
> indeholde forslag til alle dagens måltider.

som inddeles efter hvilke kriterier?

> Alle disse redskaber findes i forvejen, men målet er at gøre det
> brugervenligt og have det hele i samme pakke.

ok

> Derudover skald er være mulighed for at uploade til en webside, så
> man kan dele resultater med andre.

til ens egen webside, eller vil du lave det som et online community?

> Hvad mangler jeg? Hvad duer ikke? Kan jeg tage penge for det?
> Hvis i har noget feedback, så sig endelig til.

hvis det virker, kan du sikkert nok tage penge for det....
personligt ville jeg ikke bruge voldsomt mange penge på at købe et program,
men hvis prisen er til at komme i nærheden af, og evt tilføre nogle
elementer som de feks bruger i dating (med at man kan "købe" adgang til
flere ting, eller nøjes med en basisprofil), så kan der sikkert være mange
penge i det som et online community....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Peter Jespersen

Dato : 17-11-06 12:46

On Fri, 10 Nov 2006 18:35:09 +0100, Anders wrote:

>Jeg arbejder på at udvikle et program, som indeholder alle de ting, man har
>brug for på en slankekur.

<snip>

>Jeg forestiller mig, at brugeren først guides igennem en række trin, hvor
>ting som daglig motion, vægt, højde, alder osv. indtastes. Derefter
>indsætter man mål for sin træning og det beregnes, hvordan disse opnåes.

Så længe at Træning != "10 timer i det lokale fitnesscenter" - dermed
kunne det være rart hvis man kunne nøjes med at bruge en skridttæller.

Det kunne være rart hvis det understøttede allerede etablerede kure såsom
vægtvogterne, DDV osv at der også tages hensyn til proteinmængde,
kulhydratmængde osv.

<snip>
>Databasen med mad bliver meget omfattende og vil indeholde produkter fra
>diverse supermarkeder + alm. fødevarer, så brugeren ikke skal bruge tid på
>at indtaste varer selv. Derudover vil fastfood også være inkluderet..

Hmmm, den danske sundhedsstyrelse har data liggende til download
(DanishFoodCompositionData)

<snip>

>Derudover skald er være mulighed for at uploade til en webside, så man kan
>dele resultater med andre.

Og vel nok også opskrifter.

>Hvad mangler jeg? Hvad duer ikke? Kan jeg tage penge for det?

Hvis det er konkurrencedygtigt - jada!
Hvis det kunne være platformsuafhængigt ville det være et rigtigt scoop,
det er der ikke nogen af de tidligere sete programmer der har været.

Have fun :)

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
My best view from a Window was through OS/2.

Fra : gusse.net

Dato : 20-11-06 15:31

har også et lille et på www.slanke-siden.dk ;)

kalder det tyndmave. jo jo