Motion og diæt - gode råd søges!!!
Fra : Trolden

Dato : 08-11-06 13:45

Efter 3 graviditeter + et stk permenemt rygestop, er jeg blevet alt,
alt for tyk og trals.

Jeg har ved hjælp kostomlægning (lav fedt og kulhydrat indtag -
masser af grønsager) tabt mig fra 94 kg til 88 kg. Og det er jeg
selvfølglig også glad for.

For 4 uger siden gik jeg så igang med at dyrke motion.
Jeg cykler HVER dag 15 km på min motionscykel.
Jeg bruger et pulsur, så jeg sikrer mig at min puls ligger i der hvor
jeg fedtforbrænder bedst.
Derud over går jeg lange ture 1-3 gange om ugen + går til vand
aerobic 1 aften.

Alt dette, kombineret med sund og fornuftigt kost, hvor jeg, som sagt
sparer på fedt og kulhydrater (mest det sidste)... burde jo vejen til
velvære og vægttab.....men der sker minimalt.

Måske er jeg bare en af de der typer der er alt for utålmodig.
Men min movitation ligger jo netop i resultat på vægten, der bevæger
sig lidt ned og så lidt op, lidt ned og så lidt op.....osv osv.
Ialt er det blevet til 1½ kg. Og jeg må indrømme at jeg havde
forventet mere her i starten.

Er der nogen der har bud på hvorfor der ikke sker mere ....eller skal
jeg bare være tålmodig.

Det ærger mig lidt at jeg ikke havde målt mig selv fra starten,
måske (forhåbentlig) er der resultat der.

Mvh.
Den tykke trold

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 08-11-06 16:19

Trolden wrote:
> [...]
> jeg bare være tålmodig.
>
> Det ærger mig lidt at jeg ikke havde målt mig selv fra starten,
> måske (forhåbentlig) er der resultat der.

Hvis du dyrker meget motion så vokser dine muskler, og de er tunger end
fedt, så vil du tage på.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-11-06 21:15

> [...]
>jeg fedtforbrænder bedst.
>Derud over går jeg lange ture 1-3 gange om ugen + går til vand

Min erfaring er at så meget/lidt motion ikke giver vægttab hos mig. Jeg
bliver simpelthen for sulten og får spist for meget i forhold til at tabe
mig og så meget motion er det heller ikke - mere lige tilpas til at holde
vægten. Så enten mere motion eller ned i tempo - hvis det var mig.

Mvh Maria

Fra : Anette

Dato : 08-11-06 23:25

"Trolden" <troldens@ofir.dk>
[...]

---

Hej trold

Prøv at skrive ned nøjagtig hvad du spiser om dagen og hvornår. Evt.
kosttilskud? Det kan være en lille bitte ting, der skal pilles ud eller
tilføjes.
Får du væske nok?
Og så bør du nok lægge lidt styrketræning ind 1-2 gange om ugen.

Men egentlig så er det HELT normalt, at der kun sker meget lidt med vægten
lige når man begynder at træne.....så tålmodighed er en dyd....

Anette

Fra : mfn

Dato : 14-11-06 12:26

Du skal undgå at blande proteiner og kulhydrat, fx IKKE kartofler ris eller
pasta til noget med kød, men udelukkende grøntsager.

Omvendt kan du bruge ris pasta eller kartofler til retter uden kød.

Vægten snyder dig, du forbrænder fedt men de bliver i stedet til muskler som
vejer mere. Det vil en fedtmåler afsløre. Du kan sagtens fx have tabt 2 kilo
på vægten, men i virkeligheden have smidt 5 kilo fedt og taget 3 kilo
muskler på hvilket jo er fint.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-11-06 19:03

> Du skal undgå at blande proteiner og kulhydrat, fx IKKE kartofler ris
> eller
> pasta til noget med kød, men udelukkende grøntsager.

Grøntsager er rene kulhydrater - og kartofler er også grøntsager.

> [...]
> kilo
> på vægten, men i virkeligheden have smidt 5 kilo fedt og taget 3 kilo

Der skal rigtigt meget træning til at danne 12 kg muskler, og det vil tage
mindst et år.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-06 07:28

mfn skrev den 14-11-2006 12:26:
> Du skal undgå at blande proteiner og kulhydrat, fx IKKE kartofler ris eller
> pasta til noget med kød, men udelukkende grøntsager.
>
> Omvendt kan du bruge ris pasta eller kartofler til retter uden kød.

Kan du skynde dig at dokumentere det udsagn? Eller er ovenstående noget
Lene Hansson har bildt dig ind?

> [...]
> på vægten, men i virkeligheden have smidt 5 kilo fedt og taget 3 kilo

Så vidt undertegnede er informeret, så er den eneste måde at "omdanne
fedt til muskler" (det er så ikke det der foregår reelt, men lad os
holde os til almindelig dansk) er ved dyrke motion. Og ikke ved spise
"trenn kost"

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Sabina H.

Dato : 09-11-06 10:06

Trolden wrote:
> Jeg har ved hjælp kostomlægning (lav fedt og kulhydrat indtag -
> masser af grønsager) tabt mig fra 94 kg til 88 kg. Og det er jeg
> selvfølglig også glad for.

super flot ;) vær stolt af det.... har du overvejet om du kan omlægge en
smule mere?? måske i portionsstørrelse, eller i kortere perioder helt droppe
kulhydrat og fedt? eller øge dit antal af måltider, for at holde et stabilt
forbrændingsgrundlag?

> [...]
> sparer på fedt og kulhydrater (mest det sidste)... burde jo vejen til
> velvære og vægttab.....men der sker minimalt.

du skal huske at muskler vejer mere end fedt, når du på den måde begynder at
motionerer meget mere end du før har gjort, vil du omdanne en MASSE til
muskler....
dine fremskridt skal så findes i mål og hastigheder...
feks ved at se hvor lang tid det tager dig at køre de 15 km.... hvir hurtigt
du kan gå din sædvanelige tur, og også hvordan dit åndedræt opfører sig når
du løber op på anden sal ;)

> [...]
> forventet mere her i starten.

> Er der nogen der har bud på hvorfor der ikke sker mere ....eller skal

du skal være tålmodig, og begynde at holde styr på dine "data".....

> Det ærger mig lidt at jeg ikke havde målt mig selv fra starten,
> måske (forhåbentlig) er der resultat der.

lige et lille fif..... find et par af dine bukser der sidder godt til lige
nu.... og prøv dem..... pak dem væk, og find dem frem en gang om ugen, eller
en gang hver 14 dag, og prøv dem så der igen.... skriv en lille dagbog om
hvordan bukserne sidder, om de strammer, er løse eller sidder perfekt ;)
så har du lidt at gå efter....
mål er fint, men det er den måde tøjet sidder på der virkelig afslører dine
resultater ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-06 14:09

Trolden wrote:

> [...]
> jeg fedtforbrænder bedst.
> Derud over går jeg lange ture 1-3 gange om ugen + går til vand

Det er da en start, men det er slet ikke nok. På en kondicykkel bruger
man vel 4-500 Kcal i timen så på 15 minutter forbrænder du max 125
kcal, ca de samme som 100g yoghourt.

At gå en tur er fin motion, men du bruger heller ikke mere end omkring
300 i timen.

Hvis du så tænker på at du skal forbrænde 7000 Kcal for at tabe et
kilo, kan du sikkert godt se at der skal mere til.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-11-06 22:44

Lars Hoffmann skrev den 14-11-2006 14:08:

> Det er da en start, men det er slet ikke nok. På en kondicykkel bruger
> man vel 4-500 Kcal i timen så på 15 minutter forbrænder du max 125
> kcal, ca de samme som 100g yoghourt.

15 Kilometer læser jeg det som

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 18-11-06 12:12