chokladekage
Fra : Mejer

Dato : 30-10-06 16:05

75 g margarine
300 g sukker
2 æg (medium)
300 g mel
2½ dl mælk (også gerne kærnemælk)
ca 50 g kakaopulver
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk vanillesukker
(evt 200 g hakket mørk chokolade)

Margarine og sukker røres sammen. 1 æg af gangen røres i. Rør godt. Resten
af ingredienserne kommes i og dejen røres godt sammen.
Bages midt i ovnen ved 200 grader i ca 20-25 min.

Kagen kan evt efter afkølning pyntes med glasur (evt chokoladeglasur eller
hvid glasur og evt med revet chokolade henover).

Kagen smager dejligt med vanillieis til som dessert.

UHmmm..........muuuuums!!!

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 30-10-06 16:33

"Mejer" <jamera@FJERNsol.dk> skrev i en meddelelse

> Kagen smager dejligt med vanillieis til som dessert.

Det er muligt, at du synes det. Men hvad laver den opskrift i denne gruppe,
der ikke er beregnet til opskrifter?

Det er ikke engang en god opskrift, men derimod en hel banal,
hverdagschokoladekage, der dårligt kan laves dårligere.

Mvh. Lisbeth

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-10-06 16:47

> 75 g margarine
> 300 g sukker
> 2 æg (medium)
> 300 g mel
> 2½ dl mælk (også gerne kærnemælk)
> ca 50 g kakaopulver
> 1 tsk bagepulver
> 1 tsk natron
> 1 tsk vanillesukker

Der er vel omkring 2000 kcal i den kage. Det svarer til 2,2 kg kartofler.

Mvh Maria

Fra : Kim Kjærgård

Dato : 30-10-06 18:03

Lyder da vildt lækkert 3 stk af den til mig *GG* så kan man løbe en tur ned
efter isen først LåååååL

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-10-06 10:17

Maria Frederiksen wrote:
> Der er vel omkring 2000 kcal i den kage. Det svarer til 2,2 kg kartofler.

Hvordan smager 2,2kg kartofler med is til? :)

// Hans, der normalt bare bager ølkage, hvis det skal være, det er
// nemt og smager fint.
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-10-06 19:54

> Hvordan smager 2,2kg kartofler med is til? :)

Først 2,2 kg kartofler, og kan man spise mere, så må man få alt det is, man
vil

Mvh Maria