B/E kørekort
Fra : HSLK

Dato : 22-10-06 18:34

Hejsa

Jeg er campist og har invalidebil.
Jeg (og familien) går og overvejer en større campingvogn men det ville kræve
jeg (og min mand) fik et B/E kørekort men der står i loven at man skal køre
i skole bil men de fleste køreskole biler har ikke automatgear og forstærket
servo ,nogle der ved om man kan søge dispentation hos politiet???

Hvis ikke man kan få dispentation kan ma så tage kortet via PTU nogle der
ved det ???

Det nemmeste ville jo være at køre i min egen bil (og campingvogn den er jeg
vandt til at bakke med )

Knus Henriette.

Fra : Leonard

Dato : 22-10-06 20:19

"HSLK" <ingen@ingen.dk> wrote:

>Hvis ikke man kan få dispentation kan ma så tage kortet via PTU nogle der
>ved det ???

Det ved PTU sikkert.
Ellers må du jo igang med at ringe rundt til kørerlærerne, for der
findes kørerlærere rundt omkring, der har biler med automatgear.

Det kan blive en bekostelig affære at indregistrere din egen bil som
skolevogn, da den så skal have nogle ekstra kontrollamper og
hornkontakt i højre side, samt det dyreste: pedaler i højre side.

Jeg tog B/E i min egen bil. Den var med håndbetjening til højre hånd,
så bilinspektøren gik med til at han kunne bruge håndtaget som
nødbremse, hvis det blev nødvendigt.
Du får nok ikke lov til at køre med din egen campingvogn, da den jo
ikke er stor nok til at kræve B/E og det skal anhængeren være til
prøven.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : HSLK

Dato : 23-10-06 10:45

Hejsa

> Det ved PTU sikkert.

ja jeg må ringe og spørge dem.

> Ellers må du jo igang med at ringe rundt til kørerlærerne, for der
> findes kørerlærere rundt omkring, der har biler med automatgear.

har prøvet de stykker i mit lokal område svare enten ikke eller ved det ikke

> Det kan blive en bekostelig affære at indregistrere din egen bil som
> skolevogn, da den så skal have nogle ekstra kontrollamper og
> hornkontakt i højre side, samt det dyreste: pedaler i højre side.

ja det vil jeg lset ikke begynde på så må min madn heller nøjes med kortet
og køre men det er jo dumt når jeg godt kan og godt vil

> Jeg tog B/E i min egen bil. Den var med håndbetjening til højre hånd,
> så bilinspektøren gik med til at han kunne bruge håndtaget som
> nødbremse, hvis det blev nødvendigt.

Ok det har jeg ikke.

> Du får nok ikke lov til at køre med din egen campingvogn, da den jo
> ikke er stor nok til at kræve B/E og det skal anhængeren være til
> prøven.

Nej det har du selvfølig ret i det var også mere spøg

knus Henriette.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-06 22:11

Hej Henriette

Jeg har godt nok ikke selv kørekort qua mit dårlige syn, men jeg kender
da et par stykker, der har taget kørekort i deres egne ombyggede
invalidebiler i København, Ålborg og i Århus. Jeg mener, der skal søges
om det i hvert enkelt tilfælde hos den motorsagkyndige. - I alle tre
tilfælde var betjeningen lagt op i rattet og ved rattet.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : HSLK

Dato : 23-10-06 10:47

Hejsa

> [...]
>enkelt tilfælde hos den motorsagkyndige. - I alle tre tilfælde var
>betjeningen lagt op i rattet og ved rattet.

ok jeg har ikke noget liggende som ret betjent men jeg må forhøre mig hos
ptu eller måske på motor kontoret hvis de da har tid.

knus Henriette.

Fra : HSLK

Dato : 01-12-06 09:16

Hejsa

Så kan jeg fortælle at munkerup køreskole har en bil med aut gear og lettet
servo.
Så hvis der er andre der mangler et B/E er der måske en mulighed.

knus Henriette.