eksem, hvad hjælper?
Fra : Milla

Dato : 27-10-06 15:44

Hejsa!

Jeg har en kollega, der for 2 måneder siden fik lidt knopper ved håndled
og albue. Det er blevet værre og værre, det klør og klør, og breder sig
lige så stille. Hendes hud ser ret tør og irriteret ud, lidt hævet. Hun
har svært ved at sove om natten, og det er ved at gøre hendes liv ret
uudholdeligt. Hun har fået en tid til hudlægen - om en måned!! Hun har
prøvet at ringe flere gange for et evt. afbud, og haft fat i egen læge
flere gange, der bare giver hende nye allergi-piller. Seneste forsøg
hedder Telfast.

I dag gik hun hjem, med tårer i øjnene, hun kunne bare ikke holde det ud
mere!! Nu har jeg surfet lidt rundt, i håb om at kunne finde noget der
kan hjælpe hende, indtil hun kommer til hudlæge. Hun er overbevist om at
det er noget i kosten, hun ikke kan tåle, og det kan han forhåbentlig
opklare. Men en måned er en evighed for hende...

Jeg tror hun smører sig med Locobase-salve, men det har ringe virkning.

Jeg har noget aloe-vera creme med propolis, som jeg bruger til rød numse
og tørre pletter på kroppen. Det virker fint for mig, måske det?

Har i nogle idéer til hvad hun kan prøve, for at holde den næste måned
ud? Akupunktur, cremer, div.

Mvh Milla

Fra : Marianne

Dato : 27-10-06 16:10

> [...]
> prøvet at ringe flere gange for et evt. afbud, og haft fat i egen læge
> flere gange, der bare giver hende nye allergi-piller. Seneste forsøg

Uh - det er rædselsfuldt. Men er det overhovedet allergi? Jeg har lige været
igennem en omgang da vores hund fik skab. Vi fik også noget mide-værk, som
dog aldrig blev dianogsticeret trods besøg hos div. læger og speciallæger
etc.

Det, der hjalp her, var

- skifte til et allergivenligt vaskepulver.
- kun bomuldsstoffer
- kolde omslag/afskylninger på de angrebne områder. Gerne en ispose-dims,
som man bruger til sportsskader.
- treo'er før man går i seng.
- et mix af alle de lokalbedøvende smøremidler, man kan købe på apoteket. De
virkede lidt ad gangen, hver især.
- håndkøbsallergipiller

Hvad der præcist virkede fandt jeg aldrig ud af. Men jeg var desperat!

Held og lykke

mvh
Marianne

Fra : Ditte H

Dato : 29-10-06 12:28

> Har i nogle idéer til hvad hun kan prøve, for at holde den næste måned ud?
> Akupunktur, cremer, div.
>
> Mvh Milla

Hej

Allerførst vil jeg sige, at ja, jeg arbejder på et apotek, men nej, det
er ikke en reklame.
Jeg ved, at flere eksem kunder har glæde af Avene serien, den fåes kun
på apoteket.
Gå ind på et apotek, bed om nogle prøver. Det er da et forsøg værd.

--
Venlig hilsen Ditte
Ved direkte svar

Fra : Sorgenfri

Dato : 06-11-06 06:13

"Milla" <milla@SOMEHERE.ID> skrev i en meddelelse
> [...]
> har svært ved at sove om natten, og det er ved at gøre hendes liv ret
> uudholdeligt. Hun har fået en tid til hudlægen - om en måned!!

Et lille bud på hjælp:
Hvis det ellers passer med geografien, har jeg set, at disse to hudlæger i
Virum adverterer med 1-2 ugers ventetid på konsultation - se deres
hjemmeside (under "Hvem er vi")

http://www.hudlaegerneivirum.dk/test2.asp?pageid=733

Mvh. Sorgenfri

Fra : Milla

Dato : 17-11-06 21:19

Milla skrev:

> [...]
> hedder Telfast.
> Har i nogle idéer til hvad hun kan prøve, for at holde den næste måned

Hej igen!
En opdatering ang. min kære kollega!
Hun fik ringet læge og vagtlæge sønder og sammen, da hun nåede at bruge
1500 kr på div. piller og cremer, og minus søvn i laaang tid! Men det
lykkedes, hun fik en afbudstid ved hudlægen, 14 dage før forventet. Alle
de ting som hendes egen læge havde behandlet hende for, var forkerte.
Det var både svamp, allergisk reaktion og noget andet. Men diagnosen var
faktisk betændelse i kroppen?! Hun har haft en piercing i navlen, som
der gik betændelse i. Det har hun prøvet at få væk, det tog lidt tid.
Kort tid efter kom der betændelse i hendes brystpiercing, som også var
langsommelig. KOrt tid efter begyndte eksemet. Så nu har hun fået en
penecilinkur, og eksemet er på retræte. Får dog for en sikkerheds skyld
lavet en priktest.

Men tak for svarene! Glad for at have fået min glade kollega tilbage

Mvh Milla