Måger der stamper græsset
Fra : Jens G

Dato : 26-11-06 18:09

Hej

Her i løbet af efteråret har jeg lagt mærke til mågeadfærd som jeg
aldrig før har bidt mærke i.

På en strækning med store græsplæner langs vejen, ser jeg tit måger
der står og stamper græsset.
Jeg går ud fra at det er insekter eller larver de får frem på denne
måde, men er det normal mågeadfærd?

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-11-06 18:42

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der står og stamper græsset.
> Jeg går ud fra at det er insekter eller larver de får frem på denne

Viber kender det samme trick, jeg tror de stamper orm.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 10-12-06 16:49

> "Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Viber kender det samme trick, jeg tror de stamper orm.
> --
Man kan da ikke stampe orm for at få dem op af jorden - tværtimod. Nej, de
kommer op frivilligt, fori de er nødt til det, for i det særdeles våde
efterår, hvor jorden mange steder er helt pløret, kan ormene ikke få luft.
De tvinges opad, og der sidder måger, krager og solsorte pårat til at "gøre
kål" på dem.
Andre planter i området lider også af svigtende iltforsyning til rødderne.
De drager også nytte af ormenes anstrengelser.
Ormene er nogle af naturens mest nyttige skabninger!
Mvh
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-12-06 17:01

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev> > --
> [...]
> efterår, hvor jorden mange steder er helt pløret, kan ormene ikke få luft.
> De tvinges opad, og der sidder måger, krager og solsorte pårat til at

De gør det (stamper) i hvert fald for at få et eller andet på menuen. Bedre
ideer?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen