Bekendtgøelse 816 af 14. juli 1986 om beta~
Fra : Bjarne K.

Dato : 27-11-06 09:50

Bare lige af ren nysgerrighed, skal man som hesteejer også betale omtalte
forderstof kontrol ?

Jeg har et par får, og skal betale 100 om året i afgift. Det er sådan set
også godt nok, men det undre mig at Plantedirektoratet kan opkræve for 4 år,
samt at der er moms på en afgift.

Bjarne K.

Fra : liz

Dato : 27-11-06 10:37

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> [...]
> også godt nok, men det undre mig at Plantedirektoratet kan opkræve for 4

Rigtig nok, men afgiften dækker vist nok også din heste.

Hilsen Liz

Fra : Bjarne K.

Dato : 27-11-06 12:39

"liz" <lizb@tiscali.dk> wrote in message

> "Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse

> Rigtig nok, men afgiften dækker vist nok også din heste.
>
> Hilsen Liz

Nu har jeg jo været så fræk at benytte denne gruppe gang på gang uden at
have en hest, så jeg regnede med at det også gik denne gang.

Det var bare lige for at få styr på om man også skulle betale hvis der var
tale om "kæledyr", ( hvad jeg vil tro de fleste af jer betragter jeres hest
som, modsat får, køer og grise )

Bjarne K.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-11-06 13:12

Bjarne K. wrote:
> [...]
> tale om "kæledyr", ( hvad jeg vil tro de fleste af jer betragter jeres hest

Ja, man skal også når det er heste, da de betragtes som
produktionsdyr.
Helliget vorde EU

--
Christian, som ikke har fået reg. endnu ;-(

Fra : taina

Dato : 27-11-06 22:25

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Bare lige af ren nysgerrighed, skal man som hesteejer også betale omtalte
> forderstof kontrol ?

Jeps. Med mindre man får hesten chippet med oplysninger om, at den ikke skal
slagtes. Så er den ikke længere et "konsum-dyr".

mvh. tina