saltvand ak..
Fra : The MANN

Dato : 26-11-06 16:51

Hejsa NG

Nu vil min den mindste gerne starte et saltvands akvarium op det kan
max være på 120 L og han er 12

Er der nogle foreslag , hvad skal man særligt passe på , har selv haft
ferskvands aqvarium for 5 år siden

bor i Aabenra

På forhånd tak

The MANN

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-11-06 18:27

The MANN wrote:
> Er der nogle foreslag , hvad skal man særligt passe på , har selv haft
> ferskvands aqvarium for 5 år siden

Start med at læse en masse om det - det er noget helt andet end
ferskvand

Start f.x. her:

http://www.saltvandsakvarie.dk/

- der kan findes andre udmærkede sider på Google - de fleste på engelsk,
men også nogle OK danske sider.

F.x. www.saltvandsforum.dk og ww.akvariesiden.dk

Og biblioteket har gode bøger om emnet, der er gode, at kigge igennem
FØR man starter, så man er forberedt på de problemer, der kan opstå..

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Elmer Fjort

Dato : 27-11-06 00:52

> [...]
>
> Og biblioteket har gode bøger om emnet, der er gode, at kigge igennem FØR
> man starter, så man er forberedt på de problemer, der kan opstå..

Problemmet med biblioteket, er at bøgerne ikke er uptodate.
Der er ikke udkommet rigtige bøger om saltvand på dansk, i mange mange
år.

Saltvandforum.dk og nordicreefforum.dk er de bedste bud og det er der
alle os nørder sidder.

Elmer

Fra : The MANN

Dato : 27-11-06 16:32

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> år.
>
> Saltvandforum.dk og nordicreefforum.dk er de bedste bud og det er der

Det prøver jeg

Takker The MANN

Fra : The MANN

Dato : 27-11-06 16:32

> [...]
> Med venlig hilsen Jan Vestergaard
> Web: www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
> - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen
Tak for links

Det prøver jeg

The MANN

Fra : Kim Adersen

Dato : 27-11-06 21:18

> har selv haft

> andet end ferskvand
>>
> The MANN

Ellers kan du læse en opstarts artikel her:
http://akvariet.terrabyte.dk/opstart01.asp

Mvh
Kim Andersen

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 29-11-06 17:55

"The MANN" <hamann29@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> max være på 120 L og han er 12
>
> Er der nogle foreslag , hvad skal man særligt passe på , har selv haft

Hej
Selv en voksen og erfaren "akvaman" vil have store problemer med at "styre"
et så lille saltvandsakvarie.
Jeg synes du skulle holde en "farmandssnak" med din søn, hvor du forklarer
ham, at det er en rigtig dårlig og meget dyr ide han der har fået.
Hilsen
Jørgen