Zeolit
Fra : jan martin

Dato : 09-11-06 14:17

I akvarier med få planter kan der med fordel filtreres over zeolit.

Dette materiale binder overskydende næringsstoffer og hæmmer dermed
algevæksten.

mvh,
Jan Martin

Fra : Bainz

Dato : 09-11-06 15:11

er det ikke et kemisk lugt fjernings middel........? mener da det var sådan
noget vi brugt som var en del giftigt.
Mvh Bainz

Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-11-06 20:29

"Bainz" <thunder2000@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I akvarier med få planter kan der med fordel filtreres over zeolit.
>
> Dette materiale binder overskydende næringsstoffer og hæmmer dermed

Zeolit er en naturligt forekommende sten art

http://www.naturelemente.de/zeolith.html

Elmer

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 10-11-06 13:09

> Zeolit er en naturligt forekommende sten art
>
> http://www.naturelemente.de/zeolith.html

Zeolit er også en fælles betegnelse for et stort område af den uorganiske
kemi. Betegnelsen dækker over store krystalstrukturer hvor små hulrum er en
del af strukturen. I disse hulrum kan bindes molekyler op til en vis
størrelse, alt efter hvilke type zeolit der er tale om naturligvis. De
fleste har en grundstruktur bestående af aluminium og oxygen atomer med en
eller flere andre metal atomer blandet i, og det er på den måde man styrer
porestørrelsen i zeolitten. Zeolit er iøvrigt også en helt almindelig
bestanddel af mange typer vaskepulver, og jeg er ret overbevist om at der i
hvert fald her er tale om syntiseret zeolit, ikke at der er noget galt med
det

/Søren

Fra : jan martin

Dato : 10-11-06 12:34

Ingen grund til at opfinde den dybe tallerken én gang til, så jeg vil
blot henvise til den tyske del af usenet ..

http://www.aquarium-bbs.de/filter/zeolith/zeolit11.htm