Golden spec unger
Fra : Søren

Dato : 28-10-06 20:40

en af mine golden spec har fået "skuffe"
jeg vil gerne have så mange unger ud af det som muligt,
kan jeg fange den og sætte den i en fødekasse eller skal jeg sætte
hende i et andet akvarie(lidt bøvlet, da det først skal sættes op)

Søren

Fra : Claus 6000 Kolding

Dato : 29-10-06 12:36

det bedste vil være at putte hende i at andet akvarie, det gør jeg hver
gang, men du kan sagtens lade hende gå med de andre fisk i 2-3 uger ca....
og lad hende endelig gå sammen med yngelen, til de ikke søger skjul i hendes
mund mere.
jeg fik et råd af en gut der ynglede massivt... han puttede hverken sten
eller bundmateriale i yngle akvariet, bare en ler potte eller noget hun kan
søge skjul i.
så skiftede han 50% vand hver 2. dag og fodrede 2-3 gange om dagen, så
bliver de hurtigt så store at du kan sætte dem tilbage.
jeg køre efter samme princip og det virker ret godt og næsten ingen spild.

det gælder om at holde nitrat % nede, da det hæmmer fiskens vækst.

men der er sikkert også mange andre meninger

held og lykke med de nye små !

mvh
Claus
Kolding