Juwel akvarie?
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 20-10-06 18:05

Hej.
Pumpen på mit gamle 60 liter Juwel er gået i stykker.
Det er den type som er i en sort filterbox i det ene hjørne.
Jeg vil så købe et ny akvarium fra Juwel også på ca. 60 liter.
Hvordan er pumpen i et nyt akvarium med filterbox i det ene hjørne , jeg
tænker på holdbarhed og ydelse.
MVH
Niels Peter

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-10-06 18:32

Niels Peter Nielsen wrote:

> [...]
> Jeg vil så købe et ny akvarium fra Juwel også på ca. 60 liter.
> Hvordan er pumpen i et nyt akvarium med filterbox i det ene hjørne , jeg

Er det ikke nemmere bare at købe en ny pumpe?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 20-10-06 19:51

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det ikke nemmere bare at købe en ny pumpe?
>
> --
> Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
> Linux, the choice of a GNU generation.

Jeg kan ikke finde en magen til den gamle.
Jeg ved ikke om det er en god ide at tage filteret op og montere en pumpe
med filter.
Niels Peter

Fra : Kell Petersen

Dato : 07-11-06 11:47

Det , som du i sin tid sikkert har købt er vel et starter akvarie...?
Hvor alt fulgte med..

Hvis du køber et ny indvendig pumpe ,,
gerne i overstørrelse/ydelse..
Så er det langt billigere..
Og det gør ingenting at den næsten når ned til bunden af dit , akvarie..
Bare toppen stadig kan komme under vand.. Så det ikke sprøjter for meget..

Så forbliver dit akvarievand stadig rent og gennemsigtigt..
Men husk at de indvendige pumper , skal have renset filteret lidt oftere end
en udvendig pumpe..

Kig efter noget med lavt watt forbrug