Model racerbiler
Fra : Jeanette Thorup

Dato : 04-11-06 11:29

Jeg står og mangler et par nye racer biler, og det skal selvfølgelig
være nogle bestemte.

Er der nogen der kan fortælle hvor man kan købe dem henne? Meget gerne
på nettet.

Den ene skal være en blå Mazda Mx5 Miata og den anden skal være en grå
opel speedster.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Jeanette

Fra : Basil

Dato : 04-11-06 11:38

Jeanette Thorup har bragt dette til verden:
> [...]
> på nettet.
>
> Den ene skal være en blå Mazda Mx5 Miata og den anden skal være en grå

Som modeller der skal stå på en hylde, eller til en racerbane?
Hvilken skala?
Kai

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 04-11-06 12:31

Hej Kai

Det skal være biler til en racerbane - hvad mener du mon med
hvilken skala?

Venlig hilsen

Jeanette

--
Jeanette

Fra : Basil

Dato : 04-11-06 12:35

Jeanette Thorup tastede følgende:
> Hej Kai
>
> Det skal være biler til en racerbane - hvad mener du mon med
> hvilken skala?
>
> Venlig hilsen
>
> Jeanette

Til en racerbane er det oftest 1:32, altså bilen er ca. 32 gange mindre
end dens forbillede, typisk omkring 15cm lang.
Det er mærker som Scalextrix, SCX, Ninco og FLY du er ude efter.
Hvis du bor i Kbh. eller deromkring, så har Duus i Rødovre
Stationscenter lidt, eller Hobbydillen i Lyngby.
I Jylland og på Fyn skal jeg lige kigge lidt i gemmerne hvis jeg skal
finde noget der.
Hvis du vil handle på nettet, og kan lidt engelsk, så kig lidt ved
Pendle, http://www.pendleslotracing.co.uk/ det er typisk der jeg
handler. Kan du ikke finde det du søger, så ring derover.
Kai

Fra : Jeanette Thorup

Dato : 04-11-06 12:51

Tak for din hjælp.

Jeg bor tæt på Århus, så det er lidt langt at handle på sjælland
for mig.

Jeg har selv prøvet at søge efter sider fra danske firmaer, men
det er måske helt umligt? Er det mon billigere at handle på den
engelske side?

--
Jeanette

Fra : Basil

Dato : 04-11-06 14:51

Jeanette Thorup udtrykte præcist:
> [...]
>
> Jeg har selv prøvet at søge efter sider fra danske firmaer, men
> det er måske helt umligt? Er det mon billigere at handle på den

Ja, det er billigere, og posten leverer det til døren, men nogen gange
skal man også støtte de lokale.
I Århus kender jeg ikke nogen forhandlere, men hvis der er en større
legetøjsbutik som ikke hører under en af de store kæder, så burde der
være en chance.
Du kan prøve at stille dit spørgsmål på www.scalerace.dk men forvent
ikke et svar før i morgen, der er et stort løb i gang i Frederikssund,
hvor meget af den danske elite er samlet.
Kai