Updating TDBGrid after SQL Execution... Ho~
Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 26-11-06 00:28

Hi...

Jeg prøver at slette i min ADO database med følgende

ADOQ1.SQL.Clear;
ADOQ1.SQL.Add('DELETE * FROM MEDLEMSLISTE');
Nmb := ADOQ1.ExecSQL;

Selve sletningen foretages helt fint, men min DBGrid viser stadigt de gamle
data. ReQuery og refresh virker ikke. Ej heller Open/Close eller Active
True/False. Trykker jeg dog på knappen der udfører ovenstående et par gange
eller genstarter applicationen, vises tabellen tom med det samme... Hvad gør
jeg?

Hvordan compacter jeg en database, som det kan gøres i f.eks. VB6?

/Finn

Fra : Flozzy

Dato : 26-11-06 08:52

Hej Finn

"Finn Stampe Mikkelsen" <stampe@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme... Hvad gør jeg?
>
> Hvordan compacter jeg en database, som det kan gøres i f.eks. VB6?

Hjælper det med DBGrid1.Invalidate; ?

Mvh. Flozzy

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 26-11-06 09:36

Hej Flozzy...

Nej, det gør det ikke. Den visuelle opdatering kommer først anden gang jeg
aktiverer koden. Affected records er korrekt ved første gennemgang (9875),
men 0 ved anden gang, så sletningen sker korrekt..

/Finn
++++

Fra : Flozzy

Dato : 26-11-06 10:48

Hej igen

Hvis nu du bruger

ADOQ1.SQL.Clear;
ADOQ1.SQL.Add(SELECT * FROM MEDLEMSLISTE');

med tilhørende close/open/execute, så burde den vise en tom Grid. Har du
nogen Table component involveret?

Mvh. Flozzy

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 26-11-06 15:51

Hej Igen

Ja. Datasource og ADOTable... Har prøvet med deres Delete, men der får jeg
bare ikke understøttet...

/Finn
++++

Fra : Thor

Dato : 07-12-06 15:18

Hej Finn

Hvad for en database ligger under?

Er det den rigtige query du laver close og open på?

Har du prøvet med

query1.close;
query1.open;

umiddelbart efter

ADOQ1.SQL.Clear;
ADOQ1.SQL.Add('DELETE * FROM MEDLEMSLISTE');
ADOQ1.ExecSQL;

mvh Thomas