XML og Delphi
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-06 18:53

Hej.

Jeg har nogle data (bl.a. en med postnr. by mv.) i en XML-fil

Kan jeg bruge sådan en sammen med et Delphi projekt eller er jeg nødt til at
putte mine data over i en Excel fil eller en eller anden database for at
kunne bruge dataene i mit projekt?

Hvis det er muligt, kan jeg så tigge mig til en beskrivelse af
fremgangsmåden eller evt. et link til hvor jeg kan læse/lære mere.

/ms

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 22-11-06 08:39

hejsa...

Delphi kan sagtens læse XML, du sætter en xml komponent paa din form

var x,xlist: IXMLNodeList;
n,n1: IXmlNode;
ix:integer;

xml.LoadFromFile(ExtractFilePath(Application.ExeName)+'Setup.xml');
xml.Active:=true;
Xlist:=xml.ChildNodes;
n:=xlist.Nodes[0];
x:= n.ChildNodes;

for ix:=0 to n.ChildNodes.Count-1 do
begin
if n1.NodeName='Addresse1' then addresse1.Text:=string(n1.NodeValue);
if n1.NodeName='Addresse2' then Addresse2.Text:=string(n1.NodeValue);
if n1.NodeName='PostNr' then PostNr.Text:=string(n1.NodeValue);
end;
end;

/finn

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-06 16:31

Hej Finn.

Tak for dit svar / hjælp.

Fra : Kurt G

Dato : 26-11-06 13:10

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis det er muligt, kan jeg så tigge mig til en beskrivelse af
> fremgangsmåden eller evt. et link til hvor jeg kan læse/lære mere.

Hvad bruger man i grunden en SMLkomponent til?

/Kurt