Hjælp til hjælp
Fra : Kurt G

Dato : 12-11-06 20:56

Jeg har en menu, hvor der også er en "Hjælp".
Der er to punkter i menuen under "Hjælp", nemlig
- "Hjælp F1"
- "Om programmet...."

Når jeg med musen vælger "Hjælp" og derefter på undermenuen "Hjælp F1",
bliver hjælpen startet, som den skal.
Hvis jeg derimod bruger "F1", vises hjælpevinduet godt nok, men foran den er
der en fejlmelding:
"Emnet findes ikke. Kontakt programforhandleren for at få en opdateret
Hjælp-fil. (129)" og en OK-knap.
Når jeg trykker på OK, lukkes det hele.

Koden ser således ud:
procedure TEjendomsForm.Hjlp1Click(Sender: TObject);
begin
Application.HelpFile := ProgDir+'Help\Ejendom.hlp';
// Application.HelpCommand(HELP_FINDER, 0); //show Contents window
// Application.HelpCommand(15, -2); //show Index tab
Application.HelpCommand(HELP_CONTENTS,0);
end;

Linierne med // er prøvet med samme resultat, men viser forskellige steder i
hjælpefilen.

Jeg vil gerne kikke i Windows hjælp, men kan ikke i øjeblikket huske, hvad
den hedder.

Er der nogen, der har en ide om, hvad der er galt?

/Kurt

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 13-11-06 16:11

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er der en fejlmelding:
> "Emnet findes ikke. Kontakt programforhandleren for at få en opdateret

Det burde ikke gøre nogen forskel om du vælger menu-punktet med musen
eller om du bruger genvejstasten...!

Prøv evt. at tildele den en anden genvej end F1...f.eks. F12 og se om
det gør nogen forskel...

Mit gæt: Når du vælger menupunktet køres den kode du har skrevet i dit
indlæg. Når du trykker F1 aktiveres hjælpesystemet på den komponent som
har fokus og ikke genvejen oppe i menuen...Prøv at sætte fokus på en
komponent hvor du har angivet gyldig HelpKeyword/HelpContext og så tryk
F1....virker det så?

MVH
Thomas

Fra : Kurt G

Dato : 13-11-06 22:58

snip
> [...]
> indlæg. Når du trykker F1 aktiveres hjælpesystemet på den komponent som
> har fokus og ikke genvejen oppe i menuen...

Du har ret. Ved at bruge en anden F-knap virker det som med musen.

> Prøv at sætte fokus på en komponent hvor du har angivet gyldig
> HelpKeyword/HelpContext og så tryk F1....virker det så?
>
> MVH
> Thomas
Det er et gammelt projekt, jeg er vendt tilbage til efter så lang tid, at
jeg ikke kan huske hvordan jeg lavede hjælpen. Ikke ud over, at jeg brugte
ShalomHelp.
Og jeg tror ikke, at jeg har brugt noget med HelpKeyword, jeg erindrer i
hvert fald ikke noget om den slags.
Hvor finder jeg noget om det?

/Kurt

Fra : Kurt Bilde