Konvertering
Fra : Henning Madsen

Dato : 03-11-06 22:37

Hvordan skal jeg konverterer Farve så den kan bruges i følgende linie ?

forma[numforma-1].Brush.Color := Farve;

procedure TForm1.ColorBox1Change(Sender: TObject);
begin
Farve := (ColorBox1.Items.Strings [ColorBox1.ItemIndex]);
end;

Med venlig hilsen
Henning

Fra : Allan Madsen

Dato : 03-11-06 23:37

Hejsa Far

Prøv at stå i editoren (der du skriver programmet)
skriv clRed marker det og tryk på F1 så får du en oversigt over alle de
farver der er incl. hvad de Hedder

der sætter du bare Farve til clRed.

KH
Søn

Fra : Henning Madsen

Dato : 04-11-06 11:12

Det var ikke lige det jeg mente, med ColorBox1 vælger jeg den farve jeg vel
bruge, den valgte farve tildeles variablen Farve.
Variablen er defineret under var som string, men verdien string er jo ikke
rigtig i 'linien' men skal konverteres men hvordan ??
Henning.

Fra : Harald

Dato : 04-11-06 15:59

> [...]
>
> procedure TForm1.ColorBox1Change(Sender: TObject);
> begin
> Farve := (ColorBox1.Items.Strings [ColorBox1.ItemIndex]);

Definer Farve som en TColor og brug:

Farve := ColorBox1.Selected;

/HK

Fra : Harald

Dato : 04-11-06 16:08

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning Madsen" <HKM@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Definer Farve som en TColor og brug:
>
> Farve := ColorBox1.Selected;

Men hvis du vil gemme farven i Farve som string kan du bruge:

forma[numforma-1].Brush.Color :=
ColorBox1.Colors[ColorBox1.Items.IndexOf(Farve)];

/HK

Fra : Henning Madsen

Dato : 04-11-06 20:05

Tak for svaret Harald det var lige det jeg manglede
Henning.