OnContextPopop i en TShape D6
Fra : Allan Madsen

Dato : 29-10-06 19:46

Hejsa

Hvordan bruger jeg OnContextPopup på en TShape runtime i delphi 6, eller
bedre hvordan laver jeg en popup menu på en tshape i delphi 6

Fra : Harald

Dato : 30-10-06 08:11

"Allan Madsen" <ns@crump.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan bruger jeg OnContextPopup på en TShape runtime i delphi 6, eller
> bedre hvordan laver jeg en popup menu på en tshape i delphi 6

Du kalder Popup funktionen i din menu i din OnContextPopup event.

/HK

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-10-06 15:44

Hejsa

Kan du give et eksempel, min linie ser ud som følgende
forma[(Source as TShape).OnContextPopup

og min popup menu hedder popupMenu1??

Jeg kan se at OnContextPopup har 3 parameter, hvad skal der stå??

MVH
Allan

Fra : Harald

Dato : 30-10-06 15:59

"Allan Madsen" <ns@crump.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Kan du give et eksempel, min linie ser ud som følgende
> forma[(Source as TShape).OnContextPopup

Er ikke helt klar over hvad du laver her?

> og min popup menu hedder popupMenu1??
>
> Jeg kan se at OnContextPopup har 3 parameter, hvad skal der stå??

Ved ikke helt hvad du mener med det?

Hvis din popup hedder PopupMenu1 og din Shape hedder Shape1 så skal der i
OnContextPopup stå følgende:
PopupMenu1.Popup(Shape1.ClientToScreen(MousePos).X,Shape1.ClientToScreen(MousePos).Y);

Mvh
HK

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-10-06 17:05

Jeg laver en array af tshapes i runtime.
Burde jeg måske havde skrevet *SS*

Fra : Harald

Dato : 30-10-06 17:47

"Allan Madsen" <ns@crump.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg laver en array af tshapes i runtime.
> Burde jeg måske havde skrevet *SS*

Så gætter jeg på at du tildeler den samme ContextPopup procedure til alle
dine Shapes OnContextPopup events, så burde det virke hvis du i ContextPopup
procedures skriver:

procedure TForm1.ShapeContextPopup(Sender: TObject; MousePos: TPoint;
var Handled: Boolean);
begin
With Sender as TShape do
PopupMenu1.Popup(ClientToScreen(MousePos).X,ClientToScreen(MousePos).Y);
end;

Mvh
HK

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-10-06 19:46

Takker for hjælpen, det var lige det er skulle til.

MVH
Allan

Fra : Allan Madsen

Dato : 30-10-06 17:13

Hmm compilingen melder fejl på MousePos

Fra : Harald

Dato : 30-10-06 17:50

"Allan Madsen" <ns@crump.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm compilingen melder fejl på MousePos

Du skal lave en procedure der ser således ud og tildele den til alle dine