Undeclared identifier: 'PrinterImage'
Fra : Kurt G

Dato : 29-10-06 13:09

Jeg har flyttet et TImage fra en hovedform til en ny form, som vises med
ShowModal.

Under Interface i toppen af unit PrintImage (den, der kaldes med ShowModal)
står der:
type
TPrintForm = class(TForm)
PrinterImage: TImage;

Senere i en procedure står der:
PrinterImage.Height Div 2;
Her kommer compileren med fejlmeldingen:
[Error] PrintImage.pas(102): Undeclared identifier: 'PrinterImage'

Da det var i hovedformen, virkede det ok.

Hvad kan årsagen være.

Mvh Kurt

Fra : nic@aub.dk

Dato : 01-11-06 10:43

Er den procedure du har problemet i en del af TPrintForm? Dvs, hedder
den TPrintForm.procedure? Hvis ikke skal du skrive
"PrintForm.PrinterImage" (jeg går ud fra at du har en linie som siger
"var PrintForm: TPrintForm"), eller flytte proceduren ind i TPrintForm
klassen.

Fra : Kurt G

Dato : 01-11-06 20:15

<nic@aub.dk> skrev i en meddelelse
[...]