DBGrid og præsentation af data
Fra : Carsten Mortensen

Dato : 22-10-06 21:23

Goddag

Jeg har en paradox database med data i, hver record består af 100 felter,
Når jeg bruger en dbgrid
til visning af data så fremkommer alle felter. dette ønsker jet imidlertid
ikke, men derimod vil
jeg godt selv bestemme hvilke felter der vises i dbgrid.

Jeg vil så godt bruge en dbgrid til at præsentere data med, men i første
omgang ønsker
jeg kun at brugeren skal se felt 1,2,3,5,15,17,28.43.55 i stringgridet.

Kan dette evt lad sig gørre? evt. vist ved et eksempel??

Jeg bruger delphi 6 pro.

Takker mange gange.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-10-06 22:46

"Carsten Mortensen" <cbm@valmo.dk> wrote in message

> Kan dette evt lad sig gørre? evt. vist ved et eksempel??

Du dobbelt-klikker på din TDBgrid komponent på formen og tilføjer du et felt
ad gangen.

hilsen
Uffe

Fra : Carsten Mortensen

Dato : 23-10-06 16:32

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "Carsten Mortensen" <cbm@valmo.dk> wrote in message

> Du dobbelt-klikker på din TDBgrid komponent på formen og tilføjer du et
> [...]
Takker mange gange det virkede.