SOAP Web services i Java?
Fra : Mads B. Tandrup

Dato : 20-11-06 14:29

Hej

Er der nogen der kender en god guide til at lave en simple SOAP web
service i Java?

Hvordan hoster man normalt java web services? Som en selvstændig process?

Jeg har brug for en applikation der kan stå og køre og lave nogle
beregninger, men engang imellem skal den acceptere forbindelser fra
klienter der kan forspørge på processen.
Har tidligere lavet noget lignende med .Net Remoting, men til dette
projekt er det java.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-11-06 14:43

"Mads B. Tandrup" <tandrup@daimi.au.dk> writes:

> Er der nogen der kender en god guide til at lave en simple SOAP web
> service i Java?

Kig på Apache Axis.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-11-06 16:51

On Mon, 20 Nov 2006 14:28:59 +0100, Mads B. Tandrup wrote:

> [...]
> klienter der kan forspørge på processen.
> Har tidligere lavet noget lignende med .Net Remoting, men til dette

Hvis det er in-house, kunne du også overveje Java-RMI?

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-11-06 00:36

Michael Rasmussen wrote:

> Hvis det er in-house, kunne du også overveje Java-RMI?

RMI er ihvertfald det direkte modstykke til .NET Remoting.

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-11-06 00:37

Arne Vajhøj wrote:

> RMI er ihvertfald det direkte modstykke til .NET Remoting.

modstykke = ekvivalente

Arne

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-11-06 00:35

Mads B. Tandrup wrote:
> Er der nogen der kender en god guide til at lave en simple SOAP web
> service i Java?

Afhænger af hvilket web service toolkit du bruger.

Jeg kender ihvertfald 3: Apache Axis, SUN JWSDP, XFire.

Jeg vil anbefale Apache Axis.

Den kommer med en userguide.

> Hvordan hoster man normalt java web services? Som en selvstændig process?

SOAP/HTTP services i Java skal hostes i en servlet container.

Eksempelvis Tomcat.

Arne

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-11-06 09:24

Arne Vajhøj <arne@vajhoej.dk> writes:

> SOAP/HTTP services i Java skal hostes i en servlet container.
>
> Eksempelvis Tomcat.

Det vil jeg klart også anbefale indtil man er meget fortrolig med
teknologien.

Har man så behovet for et simpelt setup kan man vende det på hovedet
og have Jetty inden i sin applikation.

Jeg faldt over

http://steep.blogsome.com/2006/10/25/creating-a-servlet-with-a-self-contained-web-server/

forleden.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-11-06 02:48

On Mon, 20 Nov 2006 18:35:20 -0500, Arne Vajhøj wrote:

> SOAP/HTTP services i Java skal hostes i en servlet container.
>
> Eksempelvis Tomcat.

Anvender man Netbeans(NB) til at lave sin webservice, bør <project>.war
umiddelbart kunne deployes på en kørende Tomcat.

Alternativt kan man hente Sun's application server gratis - er den
forøvrigt ikke nu omfattet af GPL?

I forlængelse af tidligere forslag vil jeg kraftigt anbefale RMI, hvis det
udelukkende er til in-house brug.

1) skriv et interface der extender fra Remote. Alle metoder skal have en
checked exception RemoteException
2) kontrolklasse skal extende fra UnicastRemoteObject og implementere
interface
3) Skriv klient. Forbindelse til server castes til interface
4) Kør Registry og tilmeld server
5) start klient og hent server stub via registry

Afhængig af anvendte ressourcer på server og klient skal disse
implementere SecurityManager.

Rimeligt simpelt

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-11-06 09:25

Michael Rasmussen <mir@miras.org> writes:

> I forlængelse af tidligere forslag vil jeg kraftigt anbefale RMI,
> hvis det udelukkende er til in-house brug.

Det holder jo kun hvis både server og klient er skrevet i Java.
Gælder det stadig at de allerhelst skal køre i præcis samme version af
Java?

--
Thorbjørn Ravn Andersen