Cache eller ??
Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 23-06-01 13:01

Hejsa !

Hvorfor er nettet totalt langsomt når jeg hente "små" filer fra serveren
<50kb

Men kører fint med filer >1MB ???

Den er hurtigere til at tage 150MB i store filer en 100KB i 10 x 10KB
filer..

Tro mig den er MEGET langsom, det burde da sige vupti og så skulel de være
ovre...

Er det et cache problem ??

Mvh. Martin

Fra : Christian Bering

Dato : 24-06-01 07:44

On Sat, 23 Jun 2001 14:01:19 +0200, "Martin Lindemann Frederiksen"
<martin_NOSPAM_@mlf.dk> wrote:

>Hvorfor er nettet totalt langsomt når jeg hente "små" filer fra serveren
><50kb

Det kunne være fordi, de ligger komprimeret? Det er min erfaring, at
det tager betydeligt længere tid at dekomprimere en masse små filer
end nogle enkelte store.

>Er det et cache problem ??

Det vil jeg ikke udelukke. Hvor meget RAM har du i? Hvor store er dine
volumes? Hvilket filsystem anvender du?

--
/Mvh
/Christian

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 24-06-01 10:05

Jeg kører NW 5.1

192MB Ram

Volumerne var på daværene tidspunkt på 6,4 + 6,4 + 10

Bruger det normale NFS...ikke NSS hvis det er det du mener ?

Mvh. Martin

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 24-06-01 10:09

Jeg har kigget her :

http://www.novell.com/documentation/lg/nw5/docui/index.html#../usserver/setu
penu/data/hr0js4id.html

Er der meget at hente ved at køre NSS hastighedsmæssigt ??

Kan forstå at NSS hverken kører med compression eller kan mirrores..

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 24-06-01 19:04

Hejsa
prøv med : SET client file caching enabled = OFF
Der er nogle prob. med filesys.nlm og komprimerede filer, dog findes der en
ny filesys.nlm, den er bare ikke public endnu.

/Kasper

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 24-06-01 21:24

Slår jeg det fra bli'r serveren RIGTIG langsom hele tiden

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 24-06-01 21:49

Hvilken version netware, sp samt version af filesys.nlm ??

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 25-06-01 17:44

Netware 5.1 SP2A

Filesys v. 5.10 5 Juni 2001