server vil ikke starte
Fra : Bobby

Dato : 30-10-06 13:56

Hej Jeg har en IBM XSeries 306 - model 8836 - 3MY hvor jeg har windows
server kørende - jeg har opdateret biosen fra ibm's hjemmeside og det kørte
fint.

Men nu vil den ikke starte biosen - ser ud til at den ikke kan kommunikere
med noget hardware - så det hjælpe ikke engang at putte en flopy eller cd
med bios på.
har også prøvet at fjerne jumper 1 på motherboard for så at reboote- det
havde ingen effekt. den sender konstant disse beep lyde (et beep pause 3
hurtige beep pause et hurtigt beep).

nogen forslag?

Tak

Bobby

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 30-10-06 15:44

"Bobby" <bobby@mail.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> har også prøvet at fjerne jumper 1 på motherboard for så at reboote- det
> havde ingen effekt. den sender konstant disse beep lyde (et beep pause 3

HMM siger:

1-3-1 (first 64K RAM test failed)

1. DIMM
2. System board

Dvs enten er et af dine rammoduler ristet eller også er dit systemboard

/Dennis

Fra : Bobby

Dato : 02-11-06 23:34

Det ser ud til at du har ret