[Proe WF3] Hjælp til at få education editi~
Fra : peet_dk

Dato : 08-11-06 13:49

Hejsa, jeg har problemer med at få den til at virke.. Jeg har fået en licens
fil fra skolen - Odense Teknikum - efter at have oplyst min MAC-adresse..
Den installere også fint uden at brokke sig.. Men når jeg prøver at starte
Pro ENGINEER op sker der ingen til..

Jeg har så prøvet at køre C:\Programmer\flexnet\bin\ptcstatus.bat for at se
hvad den skriver. Og den skriver det her: (håber formateringen er
bibeholdt..)

Displaying status for license file: C:\Programmer\flexnet\li
License Server: peetdk

License In Use Free
------- ------ ----
MECFATUI 0 1
MECFATENG 0 1
Pro/MEC-Cus-Loads 0 1
PVIEW_3576010 0 1
PROE_Educ1 0 1
ILINK_CLIENT_License 0 1
MECEQRUN_ED2 0 1
MECINTERFCE_ED2 0 1
MECMOTENG_ED2 0 1
MECMOTUI_ED2 0 1
MECSTRUCENG_ED2 0 1
MECSTRUCUI_ED2 0 1
MECTHERMENG_ED2 0 1
MECTHERMUI_ED2 0 1
MECUG_ED2 0 1
RSDESIGNER_3576009 0 1

* = License Extensions - Available only on startup.
^ = Borrowed License.

Hvis det ikke er til at se så står der 0 ud fra alle "in use" og 1 ud fra
alle "Free".

Hvis jeg så prøver at kører PTC License Server tools-> Server Status skriver
den:

--------
Status
--------
Flexible License Manager status on Wed 11/8/2006 13:45

[Detecting lmgrd processes...]
License server status: 7788@peetdk
License file(s) on peetdk: C:\Programmer\flexnet\licensing\license.dat:

peetdk: license server UP (MASTER) v10.8

Vendor daemon status (on peetdk):

ptc_d: UP v10.8

Feature usage info:

Users of 157: (Total of 1 license issued; Total of 0 licenses in use)

derefter det samme eks. Users of 161: (Total of 1 license issued; Total of
0 licenses in use) osv. osv.

Hvis jeg så kører "Server Diags" inde i LMTOOLS skriver den:

--------
Diagnostics
--------
FLEXlm diagnostics on Wed 11/8/2006 13:45

License file: C:\Programmer\flexnet\licensing\license.dat
"157" v27.0, vendor: ptc_d
License server: peetdk
floating license starts: 0-jan-0, expires: 05-jun-2010

This license can be checked out

Også det samme ud fra de andre elementer..

Håber det er overskueligt skrevet og I kan finde ud af hvad jeg gør
forkert.. Syntes jeg har prøvet en del uden at få det op at kører på min
bærbare..

På forhånd tak

--
peet_dk

Fra : kh

Dato : 09-11-06 20:32

Hej Peet

Har du installeret flexnet før eller efter installationen af Pro/E? Hvis
flexnet er installeret sidst er mit bud at du bør køre ptcsetup.bat fra
C:\programmer\proewildfire3.0\bin (eller hvor du nu har installeret Pro/E)
og sikre at licensserveren bliver fundet.

/kh

Fra : peet_dk

Dato : 11-11-06 11:59

Løsningen var at formatere computeren.. Utroligt det skal til for sådan et
prof. program.. Har haft lign. problemer med en ordbog.

--
peet_dk was here..