Acad: Fjerne "dobbelt" linier........
Fra : Leif

Dato : 07-11-06 21:53

Hej herinde

Mangler lige rutine til at fjerne ekstra linier, der ligger ovenpå hinanden
på samme lag.

Kan en eller anden hjælpe med et link?

Mvh, Leif

Fra : Leif

Dato : 08-11-06 19:45

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> wrote in message
> Hej herinde
>
> Mangler lige rutine til at fjerne ekstra linier, der ligger ovenpå
> [...]

Never mind,

Fandt en workaround via Acad 2007.

Leif

Fra : Steve Borland

Dato : 08-11-06 21:21

Leif wrote:
> "Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> wrote in message

> hinanden

> Never mind,
>
> Fandt en workaround via Acad 2007.
>
> Leif

Lidt sent, med hvad med overkill.lsp?

/Steve.

Fra : GK

Dato : 08-11-06 22:40

"Leif" <DrlykkesSLETTES@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej herinde
>
> Mangler lige rutine til at fjerne ekstra linier, der ligger ovenpå
> [...]

hej

det er mig en gåde hvordan man får linier til at lægge ovepå hindanden ..
hvorfor kan man ikke lære folk at bruge lagene til at tegne i
... det er det de skal bruges til .. og der er 10000 lag at tage af , så det
skulle være muligt .. og jeg tror at per vil give mig ret i at
der ikke er mange konstruktøre der forstår at tegne så det kan bruges til
noget ..især hvis der skal cad/cam på bagefter ...så er den helt gal.. uden
det mindste system i noget somhelst
ps .. det er kun konstruktivt kretik ..
mvh gk

Fra : Leif

Dato : 09-11-06 16:17

"GK" <GK@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> der ikke er mange konstruktøre der forstår at tegne så det kan bruges til
> noget ..især hvis der skal cad/cam på bagefter ...så er den helt gal..

Ok. Det har slet ikke noget med folks tegne-metoder at gøre.

Det hænger simpelthen sådan sammen:

Jeg laver en masse skæreprogrammer til kollegaer med forskellige tekster som
(bonde)gårdsnavne, hjerter med navne
på folk der har de forskellige former for bryllupper, alle mulige skilte
o.l.

Gør det sådan: indsætter en Wordart i Word med tekst og font.
Kopierer denne ind i Acad R14 som Acad Entities, eksploderer teksten og
fjerner først det ene dobbelte lag.
Herefter skaleres til korrekt størrelse og eksploderes igen for at få
enkelte streger frem fra blokken. Men nu er der
dobbelt af alle streger. Det kan programmet til at danne skæreprogrammer
ikke finde ud af.

Løsningen blev så at hente Wordart'en ind i Acad 2007, hvor de dobbelte
streger ikke fremkommer, eksportere til
dxf format R14 og arbejde videre i R14.

Hvorfor R14 - spørger I så om: Fordi min version af CamBall Cut, der laver
skæreprogrammerne kører under denne
Acad version.

Mvh, Leif

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 09-11-06 18:14

> [...]
> der ikke er mange konstruktøre der forstår at tegne så det kan bruges til
> noget ..især hvis der skal cad/cam på bagefter ...så er den helt gal..

Hej

Ja, det ville jo være rart hvis folk kunne lære at tegne i lag, men jeg har
også set noget som nærmest er ovre i den anden grøft. Der var godt nok
tegnet i lag, men tegningen var skrevet ud i farver, således at synlige dele
f.eks. var gule og dimensionslinjer var røde. Det virker måske umiddelbart
overskueligt, men det er ikke særligt hensigtsmæssigt hvis man skal kopiere
tegningen i en kopimaskine - det er, trods alt, stadigvæk ikke alle der kan
farvekopiere.

Men uanset, så er jeg nu ofte ude for dobbeltstreger. Typisk sker det, hvis
jeg kopierer geometri fra en tegning til en anden, og der er lidt overlap
mellem de to.

Vh.
Bjørn

Fra : GK

Dato : 08-11-06 22:50

den første rutine er at lære at tegne i de rigtige lag .. så kan man jo
slukke og tænde som man har lyst til og man kan have et lag til hjælpe liner
/punkter / målsætninger / emne / o.s.v .. og det må desværre konstateres at
der er meget meget få der mestre den deciplin

mvh gk

Fra : william

Dato : 10-11-06 16:45

>og det må desværre konstateres at
> der er meget meget få der mestre den deciplin

....ligesom deciplinen stavning også for nogle er svær at lære....

Fra : GK

Dato : 11-11-06 21:54

"william" <william@nowhere.moc> skrev i en meddelelse

> ...ligesom deciplinen stavning også for nogle er svær at lære....

ja ved det godt .. det er ikke min stærke side og så går det lidt for hurtig
somme tider