Skærme
Fijala 3554
problem med Dell 2407, mørke billeder blve~
Fra : Kim Eichen

Dato : 15-10-06 19:16

Hej gruppe

Jeg har muligvis et problem med min nyindkøbte Dell 2407. Hvis jeg ser på et
mørkt område på et billede lidt fra siden ser det fint ud. Hvis jeg derimod
ser ligepå bliver det meget mørkt og svært at skelne detaljer.
Jeg har taget et par billeder hvor I (forhåbentlig) kan se hvad jeg mener
http://www.kimeichen.dk:8080/dell/.
For at teste det kedelige fænomen har jeg opstillet en Dell 1907FP ved siden
af og kan konstatere at på denne skærme oplever jeg ikke det samme fænomen.

En anden detalje jeg har opdaget er når jeg i Outlook Express skifter mellem
de forskellige nyhedsgrupper blinker beskedfeltet kortvarigt men bestemt
synligt. På 1907'eren kan jeg se det samme, men ikke nær så tydeligt.

Begge skærme er forbundet via DVI og jeg har prøvet at tilslutte 2407'eren
med vga i stedet, men det gjorde ingen forskel.

Jeg håber I har nogen gode input.

--
Mvh Kim Eichen
Frederiksberg

Fra : Brian Christensen

Dato : 15-10-06 21:11

> [...]
> For at teste det kedelige fænomen har jeg opstillet en Dell 1907FP ved
> siden af og kan konstatere at på denne skærme oplever jeg ikke det samme

Mener at have læst at det er s-pva panelet/teknikken der giver den ulembe -
kan dog ikke lige huske hvor.

Har selv overvejet den skærm, men havde slet ikke forestillet mig at det
ville være så tydeligt.

Brian

Fra : michael bs

Dato : 19-10-06 09:18

"Brian Christensen" <brianc@fjerndetteesenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ulembe - kan dog ikke lige huske hvor.
>
> Har selv overvejet den skærm, men havde slet ikke forestillet mig at det

Min nye Eizo s2410w med samme panel som dell 2407 har ikke dette problem
overhovedet. Den er bare superb!

mvh Michael