Sort Sol?
Fra : Thomas

Dato : 15-10-06 12:19

Hejsa

Er et ved at være for sent at opleve sort sol?

Har I nogle anbefalinger af steder man kan se fænomenet?

Mvh

Thomas

Fra : Suzanna Ipsen

Dato : 16-10-06 19:50

Thomas <neumann@studjur.dk> den 15. oktober 2006 kl. 13:19 +0100 skrev:
>Har I nogle anbefalinger af steder man kan se fænomenet?

i Ølene på Bornholm - herovre er det endnu ikke forsent!

@hilsen
Suzanna

se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/suzanna

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 16-10-06 21:12

On Sun, 15 Oct 2006 13:19:17 +0200, Thomas wrote:

> Hejsa
>
> Er et ved at være for sent at opleve sort sol?
>
> Har I nogle anbefalinger af steder man kan se fænomenet?
>

> Mvh
>
> Thomas

Iflg. dofbasen så var der 600.000 stære i Magisterkogen (Aventoft - Calles
supermarked i Tyskland lige syd for Tønder)
http://www.dofbasen.dk/googlemap.php?loknr=541400 Var selv dernede for 14
dage siden.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Fra : Allan Møller

Dato : 17-10-06 13:45

Hej Thomas

I går aftes var der masser af stære ved Calle i Aventoft,
og vel også en 500 menesker !

Det var ganske imponerende.

-Allan

Fra : Thomas

Dato : 17-10-06 14:18

Hvad tid var det?

Er vi i syd-vest-jylland?

Vi tager afsted imorgen, så lidt friske rapporter er velkomne.

Mvh

Thomas

Fra : Thomas

Dato : 17-10-06 14:21

Aventoft - den tyske side. Omkring Suderlugum.

Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-10-06 14:35

On Tue, 17 Oct 2006 15:18:25 +0200, Thomas wrote:

> Hvad tid var det?

Det går meget hurtigt om morgenen. Engang efter solopgang. Om aftenen er
det fra ca 1½ før solnedgang til den er gået ned.

> Er vi i syd-vest-jylland?

Ja se det kort jeg linkede til tidligere. Ca. 5 km. syd for Tønder.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-10-06 18:22

Allan Møller skrev i 4534d056$0$3478$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
dette:

> og vel også en 500 menesker !
>
> Det var ganske imponerende.

Det må være et utroligt syn?
500 personer der står og glaner efter en flok fugle - whauw!
HVad med at tage en stribe fotos af denne flok. Man kunne måske skræmme dem
lidt og se om de er i stand til koordinere deres bevægelsesmønstre.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 17-10-06 18:33

On Tue, 17 Oct 2006 19:21:56 +0200, Jan Bøgh wrote:

> [...]
> HVad med at tage en stribe fotos af denne flok. Man kunne måske skræmme dem
> lidt og se om de er i stand til koordinere deres bevægelsesmønstre.

Dem har jeg nogle af liggende, men dem venter jeg pænt med til jeg har
fået en monitor der virker ordentligt.

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 17-10-06 22:06

> [...]
> HVad med at tage en stribe fotos af denne flok. Man kunne måske skræmme
> dem lidt og se om de er i stand til koordinere deres bevægelsesmønstre.

Du har helt ret Jan - et mageløst syn - men heldigvis også masser af stære -
over en mill. er jeg sikker på. Jeg var dernede i går aftes (16. okt.) - ved
Calle købmand - v. vindmøllen (Aventoft). EN FANTASTISK OPLEVELSE.

I dag, på vejen hjem op langs vestkysten, skød jeg denne rovfugl,
http://bo.yaboo.dk/Img_1829.jpg - ved I hvad det er for en?

Ellers masser af store flokke af gæs, ænder og viber ude ved vadehavet og op
langs digerne - helt op til Ribe området - storslået.

Hilsen Bo

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 17-10-06 22:50

Bo Jørgensen wrote:
> I dag, på vejen hjem op langs vestkysten, skød jeg denne rovfugl,
> http://bo.yaboo.dk/Img_1829.jpg - ved I hvad det er for en?

Tårnfalk (Falco tinnunculus)

Mikkel

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 17-10-06 23:10

> [...]
>
> Ellers masser af store flokke af gæs, ænder og viber ude ved vadehavet og
> op langs digerne - helt op til Ribe området - storslået.

http://80.197.144.2/sortsol/index.htm - et Sort Sol slideshow

Mvh. Bo Jørgensenl

Fra : uh

Dato : 26-10-06 00:12

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> M.v.h
> Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Tak for oplysningerne Jens S. - Vi var der i aften - sammen med måske 150
andre mennesker, og vi nød synet og lyden af alle de stære der kom og slog
sig ned - måske 20 m fra hvor vi stod på diget - det nærmest Calle, altså på
den tyske side.

Fantastisk oplevelse, og vejret var jo heller ikke værst

mvh uh

Fra : Thomas

Dato : 18-10-06 05:30

Tak for alle jeres input. Nu må vi se om det giver pote i aften.

Thomas