DataAware Componenter ti MySQL?
Fra : Flozzy

Dato : 14-10-06 10:30

Hej

Hvor kan jeg finde db components til at koble op mod en MySQL database. Jeg
bruger D4-6, og nu også Turbo Delphi 2006 på prøve.

På forhånd tak!

Mvh. Flozzy

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-10-06 11:31

"Flozzy" <jje@venlig.dk> wrote in message

> Hvor kan jeg finde db components til at koble op mod en MySQL database.
> Jeg bruger D4-6, og nu også Turbo Delphi 2006 på prøve.

Der er masser af muligheder:
http://www.google.dk/search?q=MySQL+delphi

hilsen
Uffe

Fra : Flozzy

Dato : 14-10-06 13:05

Hej Uff

> Der er masser af muligheder:
> http://www.google.dk/search?q=MySQL+delphi
>
> hilsen
> Uffe

Tak - det var et stort skub i den rigtige retning! Der var åbenbart 2 filer
mere, som ikke er standard ved installationen. Nu tror jeg, det kommer til
at funke.

Mvh Flozzy

Fra : Jørgen Højrup

Dato : 15-10-06 07:25

Hej

Du bruger ADO og installere MySQL driveren. Så kan du bygge en
connectionstring som bruger MySQL ODBC driveren

Alternativt kan du bruge komponenterne fra ZeosLib som kører direkte oven på
MySQL uden ODBC driver(en fordel da ODBC driver er langsom)

Fra : Flozzy

Dato : 15-10-06 11:41

Hej

"Jørgen Højrup" <jhc@nc-software.dk> skrev i en meddelelse

> Alternativt kan du bruge komponenterne fra ZeosLib som kører direkte oven
> på MySQL uden ODBC driver(en fordel da ODBC driver er langsom)

Tak for hjælpen! Det er præcis, hvad jeg har brug for, så nu glæder jeg mig
til endelig at kunne connecte til MySQL (eller Interbase) fra Delphi'en.

Mvh. Flozzy