Weeh! :)
Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-06 12:58

Hip hurra.

Nu vil jeg straks blære mig :)

Omkring nytår vejede jeg omkring 130kg.
Og idag tikkede vægten ned på mit initielle mål på 101kg :)

Blev dumpet af min ex den 1. maj, og havde noget nedtur, og spiste
ikke specielt meget i en 14 dages tid.. tabte ca. 5kg i den periode.

Jeg fik taget mig sammen, og besluttede mig for at det kunne
virkelig ikke blive ved med at gå, og besluttede mig samtidlig for
at få gjort noget ved min måde at leve på.

Midlerne har været at huske morgenmaden, 2 mellemmadder før frokost,
2 efter, cykel istedet for bus, lidt træning for at holde på musklerne,
og lidt mere gennemtænkt mængde af mad til aftensmad + evt. en
enkelt mellemmad mere eller lidt tvguf i form af popcorn eller et par
lakridspiber kl 20-21 eller deromkring.

Jeg har ikke talt kalorier på noget tidspunkt, og den her omlægning
bliver forhåbenligt rimeligt nem at holde, netop pga. at det ikke
rigtig er en kur, men en omlægning, og jeg syntes ikke engang det er
svært.

Samtidlig har jeg ikke rigtigt nægtet mig selv noget, fx. har jeg
nogenlunde lige så mange byture i weekenden som jeg plejer, hvilket
vil sige en 3-4 koncerter om måneden, med dertil hørende guldbajere og
junkfood :)

Man kan se en graf over mit vægttab inden for den sidste måned, og
samlet siden det hed 124kg (det var dér jeg købte en vægt) her:
http://hal6000.bananas.dk/~haj/vaegt.html

Det næste mål bliver 95kg

// Hans
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : peter hansen

Dato : 12-10-06 13:22

Hej Hans.
Godt gået og godt blæret, men der er OK, her gælder janteloven ikke.
Jeg har præsteret noget af samme skuffe.
I April konstanterede min læge forhøjet blodtryk
og sukkersyge (diabetes 2 ).
Piller, men nej, det er jeg ikke så meget for,
så jeg valgte en livsstil omlægning, lidt ligesom dig.
Jeg tænkte mere over hvad der kom på min tallerken, gik lidt længere
ture, cyklede lidt og jeg kunne så se at kg svandt ind,

jeg fik mod på at købe mig en ny cykel med en masse gear, det gør det
lidt sjovere at cykle rundt ude i fædrelandet.
Lige i de første 14 dage efter at jeg fik min nye cykel, og cyklede ca
20 KM hver dag, måtte jeg se på at vægten stod stille, ÆV ÆV,
men nu synker nålen igen på vægten,
Der er nogen der siger "fedt til muskler"

Og se ligesom dig, så har jeg det meget bedre nu.

Jeg er 59 og vejede i april 134 kg, idag sagde vægten 107 kg, ( vil
altså ned under de 100 ) det vil blive fejret med en stor rød bøf.
Tak
fordi du læste med
Hilsen Peter

Fra : Anette

Dato : 12-10-06 13:27

Godt gået "drenge", I er snart igennem lydmuren! - og dejligt med nye
succeshistorier her.

Anette

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-10-06 20:05

Hans Joergensen skrev den 12-10-2006 13:57:
> Hip hurra.
>
> Nu vil jeg straks blære mig :)

Totalt iorden!

> Omkring nytår vejede jeg omkring 130kg.
> Og idag tikkede vægten ned på mit initielle mål på 101kg :)

Jamen, jeg kunne skrive et rigtigt langt indlæg om hvor sejt der, at du
opnået så stort et vægttab på så kort tid, men skal vi ikke bare holde
os til det nødvendige (ligesom vægttab, you know): Hjertelig tillykke.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-06 21:15

Carsten Riis wrote:
> Totalt iorden!

Ja jo tak :) fejrede det ved at give flødeboller på jobbet :)

Ja, det er alt rigeligt :)

// Hans

Fra : Dan

Dato : 13-10-06 17:34

Tillykke!

Dan

Fra : Finn Christensen

Dato : 15-10-06 11:25

> Hip hurra.
>
> Nu vil jeg straks blære mig :)
>
> Omkring nytår vejede jeg omkring 130kg.
> Og idag tikkede vægten ned på mit initielle mål på 101kg :)

Kæmpe stort tillykke. Det er sejt gået af dig!
Du kan roligt være kæmpestolt af dig selv!!!

Finn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-10-06 17:18

Finn Christensen wrote:
> Kæmpe stort tillykke. Det er sejt gået af dig!
> Du kan roligt være kæmpestolt af dig selv!!!

Det er jeg dælme også.... jeg er åbentbart kommet ind i en stime af
kilo der forsvinder, idag tikkede den ned på 100 :) så er man sgu
snart 2-cifret :)

// Hans