Atkins - NU skal det prøves!
Fra : Finn Christensen

Dato : 11-10-06 09:03

Jeg kender efterhånden til SÅ mange historier hvor folk har haft stor succes
med Atkins, så NU vil jeg prøve den!

Tabte mig 35 kg sidste år ved "kostomlægning, motion og påpasselighed -
MEGET af den"
Men nu er det gået den anden vej og jeg har FAMLET hele sommeren for at
finde den motivation jeg synes der skal til for at køre det på "den rigtige
måde" igen. Det er simpelthen bare IKKE lykkedes mig!!!

NU skal og VIL jeg så prøve Atkins - har set hvor godt det bla.a er gået for
Amin Jensen (og en har kørte kuren sammen med, som jeg kender privat) og de
har været SÅ glade for den....

Ville bare sige det til NOGEN i håb om opbakning og GODE råd til hvad jeg
skal og IKKE skal her i starten.....

Mit eneste rigtige spørgsmål lige nu er: Kan jeg sådan set spise lige så
meget jeg føler jeg har LYST til når jeg bare holder mig til max
kulhydraterne og TOTALT undgår de ting jeg IKKE må spise? (Tænker jo på
sukker, slik, chokolade osv)... mener - hvis jeg synes jeg kan spise 400
gram pølse/bacon/fløde-halløj til aftensmad de første dage. Er det så en
katastrofe? Kunne mærke allerede igår aftes hvor ejg fik min første fede
atkins-dinner, at jeg ikke kunne spise den mængde jeg TROEDE jeg kunne og
jeg var HELT VILDT "mad-tilfreds" - men det duer jo ikke hvis det er en
katastrofe at spise 3-4-500 gram af det, hvis jeg max må få 200...!

Ved godt at Atkins ikke er et frikort til ALT her i livet, men på den anden
side så skal jeg vel heller ikke føle at jeg sagtens kunne spise MEGET mere,
hvis det intet betyder, så længe jeg holder grænserne med
kulhydraterne....???

Gode råd?? (og NEJ, jeg behøver ikke gode råd om hvordan kostpyramiden siger
jeg BURDE og at man får horn i panden og bliver selvlysende af Atkins. Den
RIGTIGE måde HAR jeg prøvet og den VIRKER - kan bare ikke gennemføre det på
denne måde denne gang. Det har jeg indset og beslutningen om prøve Atkins ER
truffet. Okay *SSSSS*)

Mange hilsner til alle os med overvægt

Finn

Fra : enkvinde

Dato : 11-10-06 09:40

"Finn Christensen" <finncSLETDETTE@webhuset.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kender efterhånden til SÅ mange historier hvor folk har haft stor
> succes med Atkins, så NU vil jeg prøve den!

> Gode råd?? >

Hej Finn

Mit første råd skal være... start med at læse bogen, så din teori bliver i
orden

Modsat hvad mange mennesker tror, så handler Atkins ikke bare om at spise
uhæmmet løs af fedt kød og flødesovs. Fakta er, at jeg aldrig har spist så
mange grøntsager, som da jeg var på Atkins

Du skal dog også vide, at Atkins ikke er en kur, men en livstilsomlægning.
Og her kan jeg tale af erfaring, for jeg er stille og roligt vendt tilbage
til mine gamle vaner, med brød, pasta, kartofler og ris. Resultatet er som
ventet. Jeg har nemlig taget alle mine tabte kg på igen.

Men når jeg tager mig sammen igen, så bliver det Atkins igen. Den er nem at
følge, og maden man spiser er bare SÅ god, at man sjældent fornemmer, at man
lider afsavn.

Du kan finde flere gode råd, samt opskrifter på min hjemmeside
http://home20.inet.tele.dk/quinden/

Held og lykke med Atkins. Glæd dig !

Hilsen Eva

Fra : Finn Christensen

Dato : 11-10-06 10:00

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kan finde flere gode råd, samt opskrifter på min hjemmeside
> http://home20.inet.tele.dk/quinden/
>
> Held og lykke med Atkins. Glæd dig !

Hey Eva
Tusinde tak for dine input. Kan sige at jeg købte bogen sidste år og tygger
i den løbende.... altså.. LÆSER i den løbende *GGG*

Jeg tænker jo også at Atkins som jeg nævnte ikke er et "frikort" - men
mener, bare her i starten, hvor man lige skal vænne sig til det - skal man
så f.eks. max spise 1000-1500 kalorier om dagen? For så går det dælme
hurtigt med at f dem smidt i munden med den type føde man spiser på atkins -
og så forventer jeg at rende sulten rundt..... *S*

Vil klart kigge på din hjemmeside!!!! TAAAAK

Finn

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 11-10-06 10:52

Mojn

Der er noget du har misforstået !! Når du går på Atkins, skal du
rent praktisk glemme alt om, hvor mange kalorier du spiser eller
må spise, det er slet ikke det det drejer sig om, så hvis du vil
være kalorietæller så er det ikke Atkins, men vægtvogterne, som
du skal benytte dig af
Med venlig hilsen
Hans

Fra : Finn Christensen

Dato : 11-10-06 11:03

"Hans Mikkelsen (slet VC7ZN)" <bkfoto3@VC7ZNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må spise, det er slet ikke det det drejer sig om, så hvis du vil
> være kalorietæller så er det ikke Atkins, men vægtvogterne, som

Hej Hans
Hehe, jeg vil jo netop meget nødigt tælle kalorierne, men vil jo heller ikke
risikere at tage 20 kg på på en måned fordi jeg pludselig spiser atkins og
indtager 8-10000 kalorier om dagen.
Det er jo ikke lige den slags mad man normalt ville regne for noget man
BURDE spise på en slankekur...

men igen - kan jeg bare guffe løs og skide på mængden af kalorier og mad så
længe jeg holder mig 100% til de tilladte madvarer UDEN kulhydrater, så jeg
max spiser 20 gram kulhydrater om dagen?

Finn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-10-06 11:40

Finn Christensen wrote:
> Hehe, jeg vil jo netop meget nødigt tælle kalorierne, men vil jo heller ikke
> risikere at tage 20 kg på på en måned fordi jeg pludselig spiser atkins og
> indtager 8-10000 kalorier om dagen.

8-10000 kalorier lyder godt nok sindsygt... er det ren palmin man
spiser?

// Hans
--
"There's only one place where we can get fresh salmon," he said,
"and it's closed on Sunday." "Of course," I snapped.

Fra : Finn Christensen

Dato : 11-10-06 13:02

> 8-10000 kalorier lyder godt nok sindsygt... er det ren palmin man
> spiser?

Nej det er det skam ikke. De 8-10000 kalorier var da osse bare et tilfældigt
tal jeg hev frem i forbindelse med mit spørgsmål til evt. Atkins-hajer
herinde

Men på Atkins - så vidt jeg har læst mig frem til, både i bogen og på nettet
(og ved at tale med indtil flere, der har tabt sig SERIØST mange kg!!!), så
skal man ikke se på fedtindhold og mængden af kalorier i hvad man spiser,
men i stedet koncentrere sig om ikke at få over 20 (i istarten, og herefter
40) gram kulhydrater om dagen.

Det vil sige at smør, piskefløde, bacon, ost, kød, kylling osv med masser af
fedt er sagen - og brød, kartofler, pasta og visse grøntsager med højt
indhold af kulhydrater er forbudt.

VED at det får MANGE til at snurre hysterisk rundt, men faktum er altså at
der i PRAKSIS er sinssygt mange ekspemler på at folk taber sig - MEGET og at
de har et fantastisk VELVÆRE. Kolesteroltal og andre vigtige værdier retter
sig og folk får det bare fremragende imens de spiser fed mad og kiloerne
rasler af.
Det SKAL dog siges, at der i Atkins opskrifterne er BUNKER af sunde
grøntsager, så det er absolut IKKE sådan at man KUN lever af fløde og kød!!!

Et eksempel af de mere kendte er jo Amin Jensen, der har smidt omkring 40 kg
på mindre end et år - netop på Atkins.

Finn

Fra : Anette

Dato : 12-10-06 13:19

> Det vil sige at smør, piskefløde, bacon, ost, kød, kylling osv med masser
> af fedt er sagen - og brød, kartofler, pasta og visse grøntsager med højt
> indhold af kulhydrater er forbudt.

Piskefløde koster altså kulhydrater.....

Anette

Fra : Finn Christensen

Dato : 12-10-06 17:03

"Anette" <asin@noway.not> skrev i en meddelelse

> Piskefløde koster altså kulhydrater.....

Ja det gør det meste - men det er jo egentlig utroligt at noget så
"kraftigt" som piskefløde alligevel ikke indeholder flere kulhydrater end
tilfældet er....

Finn

Fra : Jesper

Dato : 11-10-06 20:44

On Wed, 11 Oct 2006 10:40:01 +0000, Hans Joergensen wrote:

> 8-10000 kalorier lyder godt nok sindsygt... er det ren palmin man
> spiser?
>
> // Hans

Det er da en af mulighederne, selv om jeg i så tilfælde nok ville
suplere med en vitaminpille. Når du finder en god og velsmagende måde
at tilberede Palmin-blokkene på, må du meget gerne poste opskriften...

Fra : Finn Christensen

Dato : 11-10-06 21:50

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Når du finder en god og velsmagende måde
> at tilberede Palmin-blokkene på, må du meget gerne poste opskriften...

Uha, så tænker man på at blande noget kiksekage ind i sagen om Palmin, men
det går bestemt ikke

Tak for alle jeres input

Finn

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-10-06 12:59

Jesper wrote:
> Det er da en af mulighederne, selv om jeg i så tilfælde nok ville
> suplere med en vitaminpille. Når du finder en god og velsmagende måde
> at tilberede Palmin-blokkene på, må du meget gerne poste opskriften...

Æhm .... Fish'n'chips. Men der er det nok svært at slippe for
kulhydraterne ;)

Atkins er nok ikke noget for mig... da jeg er vegetar.

// Hans

Fra : Anette

Dato : 12-10-06 13:18

> [...]

> så længe jeg holder mig 100% til de tilladte madvarer UDEN kulhydrater, så
> jeg max spiser 20 gram kulhydrater om dagen?

Når du har bogen, så fatter jeg ikke dit gentagne spørgsmål...... Læs nu den
bog - som om du mener det.

Det enkle svar er : ja.

Men det gør ikke noget, at man lige tænker over om man nu behøver det femte
æg eller den fjerde hakkebøf....

Og sørg så for at få proppet så meget grønt ind som der nu er plads til i de
20...

Held og lykke

Anette

Fra : Finn Christensen

Dato : 12-10-06 17:06

"Anette" <asin@noway.not> skrev i en meddelelse

> Når du har bogen, så fatter jeg ikke dit gentagne spørgsmål...... Læs nu
> den bog - som om du mener det.

Jaja - suresen - tror nu nok jeg ved bedre end dig, hvor meget jeg mener
det!!!!!!!!
Jeg HAR læst bogen - mere end een gang!
Det er bare mere end svært for mange - mig selv inklusive - at fatte at det
er muligt at tabe sig på den kost. Derfor søger man bekræftelse fra folk med
erfaring, så man ikke dummer sig.

> Det enkle svar er : ja.

TAK!

> Men det gør ikke noget, at man lige tænker over om man nu behøver det
> femte æg eller den fjerde hakkebøf....

Nej, de fede kan jo bare lade være med at æde, ikke?

> Og sørg så for at få proppet så meget grønt ind som der nu er plads til i
> de 20...

Selvfølgelig - man skal jo også have fibre og vitaminer og noget at tykke på
ud over æg og andre bløde varer

Og TAK for dit ønske om held og lykke

Finn

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-10-06 16:10

> [...]

> rent praktisk glemme alt om, hvor mange kalorier du spiser eller
> må spise, det er slet ikke det det drejer sig om

At være på Atkins handler om at spise, så appetitten reduceres..... så man
spiser færre kalorier end kroppen har brug for .... så man taber sig.

Hvis man er på Atkins og taber sig, er der ingen grund til at tælle
kalorier!

Til gengæld skal man tælle kulhydrater, og det er ikke nemmere eller mindre
besværligt end at tælle kalorier. Tælle skal man således stadig på Atkins
*S*

Hvis man er på Atkins og IKKE taber sig, selvom tællingen viser, at man er
nede på det superlave indhold af kulhydrater, så er der al mulig grund til
at kigge på kalorietallet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 11-10-06 16:13

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal dog også vide, at Atkins ikke er en kur, men en livstilsomlægning.

Det bestemmer man selv! Man kan bruge Atkins som både kur og
livsstilsomlægning.

> Men når jeg tager mig sammen igen, så bliver det Atkins igen. Den er nem
> at følge, og maden man spiser er bare SÅ god, at man sjældent fornemmer,
> at man lider afsavn.

Ikke alle oplever Atkins som nem. Faktisk er der ganske mange, der opgiver,
fordi det er pikkelsvært at spise ude efter Atkins principper. På min
arbejdsplads vil det være endog meget svært at spise kantinens mad uden at
bryde Atkins-principperne.

Mvh. Lisbeth