SparTrelleborg - aktier
Fra : KC Christiansen

Dato : 10-10-06 16:27

Hej NG

Et spm fra min far.. han er garant i ovennævnte sparekasse som skal omdannes
til A/S i den forbindelse er det muligt for garanter at købe aktier for kr.
40.000 til kurs 100. Men han er jo meget forsigtig - har sagt til bare
køb...

Er det et godt råd??

mvh

KC

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-10-06 16:49

Den 10-10-06 17.26 skrev KC Christiansen følgende:

> [...]
> 40.000 til kurs 100. Men han er jo meget forsigtig - har sagt til bare

Der må være lavet et prospekt i forbindelse med omdannelsen. Af det bør
det fremgå, hvad der er af værdier i sparekassen, og så er det bare at
regne ud, hvad det vil svare til i aktiekurs (indre værdi divideret med
antal aktier).

Herudover skal der selvfølgelig tillægges/fratrækkes, hvad man forventer
af den fremtidige udvikling af sparekassens drift. Man kan evt. skele
til, hvordan andre mindre sparekassers kurs er i forhold til den indre
værdi.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Pyramide: Blodtørstigt lille bæst...