Data fra Outlook til Word
Fra : Hans Bugsgang

Dato : 05-10-06 21:22

Kære gruppe
Jeg er sikkert ikke den første med problemet...

Jeg har lavet en UserForm (dialogboks) i Word 2003 og vil gerne have
muligheden for at kunne hente data fra Outlook 2003 ind i
dialogboksen.
Hvis det er muligt, således at Navn hentes til et felt i
dialogboksen,
Adresse hentes til et andet felt osv.

På forhånd tak

Hans Bugsgang

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-06 10:27

"Hans Bugsgang" <bugsgang@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dialogboksen.
> Hvis det er muligt, således at Navn hentes til et felt i

Det er muligt. Men du skriver intet om, hvad "navn" er. Er det modtager
eller afsender. Adresse ligeså. Dernæst skal du måske lige oplyse om det er
en bestemt mail der skal trækkes info fra, eller om det fx. er det øverste
item i Inbox. Det kunne også være fra en anden underliggende mappe eller
rod-mappe.

Der findes masser af info om dette på nettet i øvrigt. Prøv at søge på "vb
programming outlook" på vores ven Google:
F.eks: http://www.microeye.com/resources/res_tech_vsnet.htm

mvh
///M

Fra : Hans Bugsgang

Dato : 06-10-06 15:27

Hej M
Tak for dit svar.
Jeg skal uddybe mit ønske:
Jeg skal hente data fra Outlooks "Kontaktpersoner" over i en userform
i Word. Der skal ikke arbejdes med kriterie, der skal bare kunne
vælges frit fra Kontaktpersoner.
Jeg har kun mulighed for at programmere i VBA.

Mange hilsner
Hans Bugsgang

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-06 15:34

> [...]
> vælges frit fra Kontaktpersoner.
> Jeg har kun mulighed for at programmere i VBA.

Der er ikke så meget forskel på VB og VBA, så jeg tror sagtens du kan starte
med at læse om emnet og se nogle kode-eksempler og så gå igang. Får du
dernæst nogle spørgsmål skal jeg gerne prøve at hjælpe dig videre.

mvh
///M

Fra : Hans Bugsgang

Dato : 10-10-06 15:04

Hej M
Tak for din tilbagemelding.
Jeg ser på det.

Mange hilsner
Hans

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 29-11-06 00:26

Hej

Jeg er lidt grøn mht VB, men blev lige lidt inspireret af følgende:

> Der er ikke så meget forskel på VB og VBA, så jeg tror sagtens du kan
> starte med at læse om emnet og se nogle kode-eksempler og så gå igang. Får
> du dernæst nogle spørgsmål skal jeg gerne prøve at hjælpe dig videre.

At der ikke er stor forskel, betyder dette at man f.eks. kan lave socket
programering fra vba ?

Jeg leger lidt med ide'en om at en user dialog i word skal hente nogle data
fra en DB tilknyttet en dynamisk webside i form af en xml streng.

Mvh. Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-06 01:10

"Bjarke Jensen" <bjasen1@hotmail.com> wrote in message
> At der ikke er stor forskel, betyder dette at man f.eks. kan lave socket
> programering fra vba ?

Må blive dig svar skyldig. Har aldrig prøvet. Der er begrænsninger for visse
ting i VBA.

> Jeg leger lidt med ide'en om at en user dialog i word skal hente nogle
> data fra en DB.... <klip>

Til ovenstående skal man vel ikke nødvendigvis bruge sockets? Det kan lade
sig gøre via ADO/ODBC m.v.

>....<klip>tilknyttet en dynamisk webside i form af en xml streng.

Jeg forstår ikke anvendelsen/betydningen af dette i relation til første
halvdel af sætningen.

mvh
///M

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 29-11-06 20:37

hej igen

Jeg havde forestillet mig noget med at lave en sockrt der, spørger efter en
webside på web serveren, og html svaret så indeholdt de relevante recordset
fra databasen i form af en xml streng. jeg kunne så fiske data ud af xml
strengen og sætte dem ind på de rigtige pladser i word dokumentet.

Har ikke helt styr på om jeg kan få adgang til DB med ADO / ODBC, når
databasen ligger på en webserver, hvor jeg kun har adgang til via ftp. Men
det vil jeg da prøve at undersøge.

Tak for svaret

Bjarke