Knorr vie...
Fra : Sabina H.

Dato : 05-10-06 16:44

Nu har Knorr jo lanceret den hersens drikketing, Knorr Vie, som de siger
indeholder 200 g af det gode fra frugt og grønt...
men på deres hjemmeside står at det er et supllement men ikke en
erstatning....
hvordan skal man så forstå det??

at man stadig skal spise sine 600g, selvom man drikker en Knor Vie, som
skulle indeholde 200 g??
hvad er formålet så?

lader vi os for ofte snyde af den slags produkter, der skal virke som
supllement, men vi måske tror kan benyttes som erstatning??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-10-06 17:53

Sabina H. skrev den 05-10-2006 17:44:
> [...]
> indeholder 200 g af det gode fra frugt og grønt...
> men på deres hjemmeside står at det er et supllement men ikke en

hehehe, nice detail.

Lidt ligesom alle de er kosttilskuds-produkter kun skal bruges som
supplement til en alsidig kost.
Hvis man spiser alsidig, så har man ikke brug for kosttilskud.

> [...]
>
> lader vi os for ofte snyde af den slags produkter, der skal virke som
> supllement, men vi måske tror kan benyttes som erstatning??

Og det er så der, hvor jeg ikke forstår knorr-vie produktet.

Er flaskerne ikke på 100 ml dvs. ca. 100 gram? Hvordan kan 100 gram
grønsagsjuice være det samme som 200 gram grønsager?

Nogen god forklaring modtages med kyshånd.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-10-06 18:29

Carsten Riis skrev:

> Er flaskerne ikke på 100 ml dvs. ca. 100 gram? Hvordan kan 100 gram
> grønsagsjuice være det samme som 200 gram grønsager?
>

> Nogen god forklaring modtages med kyshånd.

Koncentrering. Frugt især, men også grøntsager indeholder som bekendt en del
vand, fjerner man det vand kan man nemt stå med 100 ml der svarer til
200gram grøntsager i naturlig form.

citat fra knorr's side:

***
Æble-gulerod-jordbær :
Indeholder alt det gode fra 200g frugt og grønt - og intet andet. Hvert shot
er produceret af koncentreret frugt- og grønsagsjuice og puré fra 1 æble, 2
gulerødder, 2 jordbær, 1 acerola kirsebæ
***

Man gør det iøvrigt i endnu højere grad med appelsin og æble juice, hvor man
sparer på fragten ved kun at fragte den koncetrede juice, og så blande det
op her. Der er så sikkert nogen som får den gode ide at blande lidt mere
vand i.. men det er vist en anden sag..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-10-06 18:47

Sune Storgaard skrev den 05-10-2006 19:29:

> Koncentrering.

Problemet er jo at meningen med at man skal have 600 gram grønsager er
jo, at de skal fylde i maven (hhv. at maven har noget arbejde med), så
man ikke bliver så sulten efter fx søde sager.

Lad mig omformulere spørgsmålet, så det passer til Knorrs egen
sprogbrug: Når nu det gode ved 200 gram frugt og grønt er, at det
fylder godt i maven. Mangler I så ikke noget af alt det gode...særlig
når I siger, at det er alt det gode fra frugt og grønt I har taget?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 05-10-06 20:02

Carsten Riis skrev:

> Problemet er jo at meningen med at man skal have 600 gram grønsager
> er jo, at de skal fylde i maven (hhv. at maven har noget arbejde
> med), så man ikke bliver så sulten efter fx søde sager.

Så hæld en halv liter vand oven i de 100ml og du er ca. ligevidt igen.

> [...]
> fylder godt i maven. Mangler I så ikke noget af alt det gode...særlig
> når I siger, at det er alt det gode fra frugt og grønt I har taget?

Nu ved du så forhåbenligt hvorfor det ikke er en erstatning , men et
supplement.

Fra : Sabina H.

Dato : 05-10-06 22:09

Sune Storgaard wrote:

> Nu ved du så forhåbenligt hvorfor det ikke er en erstatning , men et
> supplement.

mit spørgsmål udspringer mere i hvorfor i alverden lave et supplement, og
påstå det undeholder 1/3 del af hvad man anbefales dagligt, hvis det i
realiteten ikke holder vand....

hvad er formålet, andet end reklamestunt??
hvorfor skulle man vælge at drikke disse dimser, hvis det alligevel ikke gør
at man kan undvære 200g af de frugter og grøntsager man anbefales?
er det ikke falsk reklame så?
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på