OpenOffice.org - gratis kontorpakke
Fra : Jørgen Kristensen

Dato : 04-10-06 15:22

Hej alle

På flere danske folkeskoler bruger man OpenOffice kontorpakken
i undervisninger. Der er flere fordele ved at bruge Openffice:

* Kontorpakken er gratis
* Eleverne kan fuldt lovlig installere samme kontorpakke på
familiens computer derhjemme (husk at spørge far eller mor først)
* Kontorpakken kan downloades fra
http://mirrors.dotsrc.org/openoffice-danish/OOo_2.0.3_Win32Intel_da.iso
isofilen indeholder foruden programmet flere brugermanualer.
* Læs mere om OpenOffice.org her: http://www.oooforum.dk/
* http://da.openoffice.org http://doc.oooforum.dk/
* Take a Test Drive - Keep the Car! see http://why.openoffice.org/

Bruger du OpenOffice på skolen og har du erfaring med at bruge
kontorpakken i undervisningen kan du møde andre der også kender
Openffice. Kom og del din erfaring med andre den 28 oktober.

Så er programmet for LinuxForum BoF dag klar.

Kl. 10.30 starter der et spændende foredrag / diskussion i lokale M4

Det danske lokaliseringsprojekt vil gerne stå for et indlæg om
OpenOffice.org. Indlægget vil handle om følgende emner:

   1. På vej mod version 2.04 (2.05). Hvad er der af nyheder ?
   2. Det danske projekt - Hvad går vi og laver og hvilke gode ideer har
vi i støbeskeen (Kvalificere til PC-Kørekort, Skoleprojekt,
Pressekontakt)
   3. Vi har mange gode ideer, men mangler folk som kan hjælpe med
at føre dem ud i livet
   4. Dansk stavekontrol i OpenOffice.org. Hvordan kan vi forbedre
stavekontrollen.

Se hele det spændende program her - http://bof.linuxforum.dk/2006/bofs/

Husk at købe billet: - http://bof.linuxforum.dk/cgi-bin/bestil.pl
Pris 75 kr incl. frokost

Hvor:
      Symbion
      Fruebjergvej 3
      2100 København Ø

Ses vi den 28. oktober ?

Mvh. Jørgen

Fra : Henning Sørensen

Dato : 05-10-06 21:34

"Jørgen Kristensen" <jkr-herlev@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> På flere danske folkeskoler bruger man OpenOffice kontorpakken
> i undervisninger. Der er flere fordele ved at bruge Openffice:
[snip]
> Ses vi den 28. oktober ?
>
> Mvh. Jørgen

Er 100% enig med dig i, at OpenOffice er et glimrende alternativ til M$
produktet, der - næsten - kan det samme.
Men - 28.oktober er en lørdag, så....

/Henning.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 06-10-06 11:59

Henning Sørensen wrote:
> Er 100% enig med dig i, at OpenOffice er et glimrende alternativ til M$
> produktet, der - næsten - kan det samme.
> Men - 28.oktober er en lørdag, så....

MS Word skruller meget hurtigere end Writer, hvilket er særdeles vigtigt
for folk med mit temperament og min arbejdsstil. Men forskellen vil
naturligvis blive udlignet over de kommende år, efterhånden som
programmeringen i Writer og i resten af Open Office bliver bedre.
Desuden vil det for de fleste brugere ikke være et problem med langsomt
skrul.

Sidste uge, da jeg var i gang med at konvertere et Writer-dokument til
Word, blev jeg også positivt overrasket over Writers søgefunktion. Den
kan en hel del. Det er absolut en pakke som det er værd at kigge på.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Kim Nguyen

Dato : 29-10-06 15:21

Peter Knutsen skrev:

> [...]
> Word, blev jeg også positivt overrasket over Writers søgefunktion. Den
> kan en hel del. Det er absolut en pakke som det er værd at kigge på.

På min skole har de også fået installeret OpenOffice.kontorpakken på
alle computere..

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-11-06 22:28

.... og i min kommune har man bestemt centralt at vi skal støtte Bill Gates,
desværre.
Hjemme kører jeg selvfølgelig OpenOffice ...
Hans