Pepsi Max- - ok som del af slankekuren?
Fra : Jakob Munck

Dato : 03-10-06 08:46

Jeg er på slankekur og samtidig synes jeg at Pepsi Max smager utrolig godt
og jeg vil nødig undvære en flaske efter en god vandretur (f.eks.). 100 gram
af Pepsi Max indeholder 0,1 gram protein, 0 gram kulhydrat, 0 gram sukker og
0 gram fedt.

Nu er spørgsmålet så om jeg - uden at ødelægge min slankekur - kan drikke en
eller to flasker af dette hver dag? Jeg ved at det har nogle skadelige
virkninger på tænderne, men bortset fra det, er det så helt ok at drikke
Pepsi Max, når man er på slankekur?

v.h.
Jakob

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-10-06 09:04

Jakob Munck wrote:

> [...]
> eller to flasker af dette hver dag? Jeg ved at det har nogle skadelige
> virkninger på tænderne, men bortset fra det, er det så helt ok at drikke

Drik du bare løs. Det er kalorierne der kan udfordre din slankekur og dem
er der ingen af her

--
Mvh. Lars

Fra : Dan

Dato : 03-10-06 15:20

Jeg elsker også Max, men dog skal du være opmærksom på, at nogen siger, at
sødestofferne forhøjer sukkertrangen og/eller sulten og narrer kroppen til
at tro, at det får sukker med mere hunger til følge.

Dan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-10-06 21:59

Dan wrote:

> Jeg elsker også Max, men dog skal du være opmærksom på, at nogen siger, at
> sødestofferne forhøjer sukkertrangen og/eller sulten og narrer kroppen til
> at tro, at det får sukker med mere hunger til følge.

Hmmm... jeg synes nu en en ½ liter sodavand har en vis mættende effekt.
*bøvs* :)

Jeg (og min krop) har ikke bemærket det problem. Jeg har været igang med at
tælle kalorier og ikke haft det store besvær med at holde mig selv i
nakken. Min svaghed overfor chokolade er et større problem :)

--
Mvh. Lars

Fra : Barry Kade

Dato : 04-10-06 00:23

Ja, drik bare løs.
Alt det aspertam er SLET ikke det rene gift...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-10-06 08:07

Jakob Munck <jm2@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> eller to flasker af dette hver dag? Jeg ved at det har nogle skadelige
> virkninger på tænderne, men bortset fra det, er det så helt ok at drikke

Hvad skulle Pepsi Max eller Cola Light gøre ved tænderne? Der findes mig
bekendt ingen mundbakterier der kan forbrænde aspartam (hvilket er hvad
der skaber huller, når bakterierne forbrænder sukker).

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-10-06 08:29

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Hvad skulle Pepsi Max eller Cola Light gøre ved tænderne? Der findes mig
> bekendt ingen mundbakterier der kan forbrænde aspartam (hvilket er hvad
> der skaber huller, når bakterierne forbrænder sukker).

Pepsi Max Lemon indeholder bl.a.
E330 Citronsyre
E338 Phosphorsyre

Jeg vil tro Jacob har tænkt på colaens lave pH-værdi.

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=1071

--
Mvh. Lars