DosQPathInfo
Fra : steen bondo

Dato : 28-09-06 18:18

Hej,

Jeg opdagede pludselig at mit FTP hjørne ikke honererede XP 'kald' som
ventet. Biblioteker fik navn efter datoen, og kunne naturligvis så ikke
accesses.

I syslog.msg kunne jeg se at der pludselig figurerede et antal
DosQPathInfo linier (jeg har ikke pågældende log mere)

Er det XP der tror den skal vide noget om EA's på mit eCS system..??

Hvordan undgår man dette..??

hilsen / regards
--
steen - kajakparadis.dk <X> filshuse-teltplads.dk
---

Fra : steen bondo

Dato : 01-10-06 12:28

steen bondo wrote:

Nu må i sgu hjælpe!

> Jeg opdagede pludselig at mit FTP hjørne ikke honererede XP 'kald' som
> ventet. Biblioteker fik navn efter datoen, og kunne naturligvis så ikke
> accesses.

Samme resultat med FTPD fra OS'et, og med FtpServer fra Moylan.

Bibliotekerne kan ikke accesses fra browseren. (de får navn efter "dato
klokkeslet dirnavn", hvilket naturligvis ikke du'r.

Tilsyneladende kan enhver FTP-klient accesse sitet uden problemer, bib
navnene er også OK her.

Tilsyneladende er der ingen problemer hvis jeg undlader at bruge
underbiblioteker - men det er ligesom ikke nogen //løsning//.

Login til underbib: ftp://kajak:pagaj@ftp.menzi.dk

Login UDEN underbib: ftp://test:test@ftp.menzi.dk

hilsen / regards

Fra : steen bondo

Dato : 01-10-06 16:08

steen bondo wrote:
> Bibliotekerne kan ikke accesses fra browseren. (de får navn efter "dato
> klokkeslet dirnavn", hvilket naturligvis ikke du'r.

http://www.cerberusftp.com/phpBB2/viewtopic.php?p=1927& - åbenbart har
andre servere også haft problemet..??!!

http://www.google.dk/search?q=ftp+strange+directory+names+date - lidt
googleri giver en del lignende eksempler, hvoraf en del var en bug i
serveren, andre fil/bib navne med space etc etc. Jeg har en underscore i
mit, men det burde (heller!) ikke give problemer.

"tree"

E:\ftp_rod
├──alles
│ ├──film
│ ├──pdf
│ ├──pps
│ ├──proud_africans
│ ├──single_for_a_reason
│ └──tatoo
├──ical
├──jannie
│ ├──jpg
│ └──mpg
├──kajakparadis
└──ohk
├──fyns_hoved
├──lango
└──sosaetning

Jeg fandt en fil med mellemrum i navnet, i et af direktorierne - har
svært ved at tro det kan fucke noget op i andre direktorier.

Da det, i mine øjne, ser ud til at XP GUI/MSIE kigger på mine EAs, har
jeg lyst til at slette dem - kan jeg bare gøre det..?? Det er jo ikke
alle biblioteker der har EAs alligevel.

hilsen / regards

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-10-06 16:31

steen bondo wrote:
> [...]
>
> Tilsyneladende er der ingen problemer hvis jeg undlader at bruge
> underbiblioteker - men det er ligesom ikke nogen //løsning//.

Det ser da ud til at køre.

Fra : steen bondo

Dato : 07-10-06 12:42

Bent Nielsen wrote:

> Det ser da ud til at køre.

Eneste 'fejl' jeg fandt var en fil i et helt andet DIR, der havde en " "
(space) i filnavnet.......

Iflg div søgninger på Internet, er 'mærkelige' tegn i filnavnene
åbenbart den hyppigste grund til denne slags problemer. Det er en RFC issue.

Retfærdigvis skal dog siges at jeg skiftede til CrossFTP samtidigt med
jeg rettede filnavnet, og er i processen blevet så glad for CrossFTP at
jeg ikke har haft lyst/grund til at prøve med ftp eller FtpServer siden.

hilsen / regards

Fra : Bent Nielsen

Dato : 07-10-06 11:03

steen bondo wrote:

> [...]
> jeg rettede filnavnet, og er i processen blevet så glad for CrossFTP at
> jeg ikke har haft lyst/grund til at prøve med ftp eller FtpServer siden.

Så er du kommet på java vognen ??

Fra : steen bondo

Dato : 07-10-06 15:53

Bent Nielsen wrote:

> Så er du kommet på java vognen ??

GenealogyJ, CrossFTP server + klient og Zerotoaster

hilsen / regards