har brug for hjælp til en texas ti-89
Fra : Bossy

Dato : 26-09-06 18:58

hej alle

har brug for hjælp til en texas ti-89

har en sådan herlig lommeregner, som jeg har lånt min kone til hendes
uddannelse, men det er nogle år siden jeg sidst har brugt sådan en fætter
så selv med hjælp fra manualen kan jeg ikke hitte ud af den
skal bare have fundet ud af hvordan man indtaster flg.

f.eks 3. potens af kvadratroden af 64 det skulle give 4 men det kan
jeg ikke få den til.

det er potens af kvadratroden vi ikke kan få til at virke eller rettere
finde tasten til, på mange andre lomme regnere er der en tast til det.

håber på et hurtigt svar

m.v.h. b.v.q.

ved direkte svar skriv til

skrivtilmig@post.cybercity.dk

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 26-09-06 20:13

Bossy wrote:
> [...]
>
> det er potens af kvadratroden vi ikke kan få til at virke eller rettere
> finde tasten til, på mange andre lomme regnere er der en tast til det.

For at finde kubikroden af 64 på en TI-89, så skal du taste:
64^(1/3)

--
Troels Vognbjerg