Aktier 3år opkøbt
Fra : Nikolaj Vestergaard

Dato : 21-09-06 18:17

Hej

Jeg har lige et lille spm jeg håber en af jer kan svare på. hvis man har
købt aktier før den 1/1-06 og haft dem i 3år kan hente gevindsten
skattefrit. mit spm er så jeg købte nogle NEG aktier for over 3år siden men
de blev jo så købt af Vestas, hvordan er reglerne så? Er det så 3år på købs
dagen eller 3år på den dag de skiftede navn?

Mvh Nikolaj

Fra : D.Hansen

Dato : 29-09-06 16:22

Hej

Det der er afgørende er den dag du købte de oprindelige aktier, dvs. den dag
du købte NEG aktier.

Jeg går ud fra at du fik dine neg ombyttet til Vestas aktier i forbindelse
med ombytningen, og at der ikke har været nogle tegningsretter eller
lignende, da billedet bliver mere mudderet i sådanne tilfælde.

Hilsen
D.Hansen